Toiminnanohjausjärjestelmän kartoitus
Kuru, Hannu (2020)
Kuru, Hannu
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052814809
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052814809
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa sopiva toiminnanohjausjärjestelmä Pansion Teollisuuspalvelu Oy:n käyttöön.
Opinnäytetyön aikana tutustuttiin toiminnanohjausjärjestelmiin ja niiden valintaan liittyvään kirjallisuuteen. Toiminnanohjausjärjestelmän käyttötarkoituksiin ja vaatimuksiin liittyvät tiedot saatiin haastattelemalla henkilökuntaa sekä seuraamalla yrityksen toimintaa.
Toiminnanohjausjärjestelmän valinnan teoria taustana on käytetty Tampereen teknillisessä yliopistossa kehitettyä C-CEI (Customer Centered ERP Implementation) menetelmää.
Lopuksi esiteltiin toimeksiantajalle kaksi toiminnanohjausjärjestelmää, joiden valintaan päädyttiin ylläolevin menetelmin. The aim of this thesis was to find a suitable enterprise resource planning system for the use of Pansion Teollisuuspalvelu OY.
During the thesis, the literature related to ERP systems and their selection was examined. Information related to the uses and requirements of the ERP system was obtained by interviewing staff and monitoring the company’s operations.
The theory of enterprise resource planning system selection is based on the C-CEI (Customer Centered ERP Implementation) method developed at Tampere University of Technology.
Finally, two ERP systems were presented to the company, the selection of which were decided by using the methods above.
Opinnäytetyön aikana tutustuttiin toiminnanohjausjärjestelmiin ja niiden valintaan liittyvään kirjallisuuteen. Toiminnanohjausjärjestelmän käyttötarkoituksiin ja vaatimuksiin liittyvät tiedot saatiin haastattelemalla henkilökuntaa sekä seuraamalla yrityksen toimintaa.
Toiminnanohjausjärjestelmän valinnan teoria taustana on käytetty Tampereen teknillisessä yliopistossa kehitettyä C-CEI (Customer Centered ERP Implementation) menetelmää.
Lopuksi esiteltiin toimeksiantajalle kaksi toiminnanohjausjärjestelmää, joiden valintaan päädyttiin ylläolevin menetelmin.
During the thesis, the literature related to ERP systems and their selection was examined. Information related to the uses and requirements of the ERP system was obtained by interviewing staff and monitoring the company’s operations.
The theory of enterprise resource planning system selection is based on the C-CEI (Customer Centered ERP Implementation) method developed at Tampere University of Technology.
Finally, two ERP systems were presented to the company, the selection of which were decided by using the methods above.