Tölttiä korvatunturinmaassa : Markkinointisuunnitelma Flaumur-tallille
Vaarala, Elina (2020)
Vaarala, Elina
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052714603
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052714603
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli tehdä markkinointisuunnitelma vasta perustetulle islanninhevosvaellustallille. Tavoitteena oli luoda helppokäyttöinen, ideoita ja suunnitelmallisuutta luova markkinointisuunnitelma. Työn toimeksiantajana toimi Tuula Boman ja hänen yrityksensä Flaumur-talli, joka sijaitsee Savukoskella Tanhuan kylässä. Suunnitelman tarkoituksena on antaa toimeksiantajalle uusia ideoita markkinointiin sekä lisätä yrityksen tunnettavuutta ja näkyvyyttä.
Opinnäytetyön tietoperustassa käsiteltiin markkinointia ja markkinointisuunnitelman laatimista sekä alan trendejä. Tietoperustan ja kehittämismenetelmien pohjalta luotiin markkinointisuunnitelma yritykselle. Opinnäytetyö on toteutettu kehittävänä opinnäytetyönä, jonka tutkimuksellisina kehittämismenetelminä on käytetty haastattelua sekä havainnointi menetelmää.
Työn tuotoksena syntyi yritykselle markkinointisuunnitelma, joka antaa suunnitelmallisuutta markkinoinnin toteutukseen sekä seurantaan. Suunnitelmallisuuden ja seurannan helpottamiseksi luotiin myös markkinoinnin vuosikello vuodelle 2021. Opinnäytetyötä voidaan hyödyntää markkinoinnin suunnittelussa jatkossakin.
Opinnäytetyön tietoperustassa käsiteltiin markkinointia ja markkinointisuunnitelman laatimista sekä alan trendejä. Tietoperustan ja kehittämismenetelmien pohjalta luotiin markkinointisuunnitelma yritykselle. Opinnäytetyö on toteutettu kehittävänä opinnäytetyönä, jonka tutkimuksellisina kehittämismenetelminä on käytetty haastattelua sekä havainnointi menetelmää.
Työn tuotoksena syntyi yritykselle markkinointisuunnitelma, joka antaa suunnitelmallisuutta markkinoinnin toteutukseen sekä seurantaan. Suunnitelmallisuuden ja seurannan helpottamiseksi luotiin myös markkinoinnin vuosikello vuodelle 2021. Opinnäytetyötä voidaan hyödyntää markkinoinnin suunnittelussa jatkossakin.