Yrityksen visuaalinen markkinointi
Harvela, Richard (2020)
Harvela, Richard
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052613637
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052613637
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda markkinointimateriaalia yritykselle, joka toimii muoviteollisuudessa. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Parlok Trading Oy, joka on vastuussa Parlokin tuotteiden myynnistä ja markkinoinnista Suomen markkinoilla. Opinnäytetyön teoriaosuudessa käydään läpi markkinointiin liittyviä asioita yleiseltä ja visuaaliselta kannalta sekä listataan mediatekniikan työkaluja, joilla voidaan tuottaa markkinointimateriaalia. Teoriaosuudessa esitetään laajennettu todellisuus ja sen eri osa-alueet, videonmuokkaus-, äänenkäsittely-, kuvanmuokkaus-, vektorigrafiikka sekä 3D-mallinnus -ohjelmia. Suosituimpia ohjelmia verrataan keskenään sekä listataan myös muita vaihtoehtoisia ohjelmia. Lisäksi käydään läpi brändiin liittyviä asioita. Opinnäytetyön käytännönosuudessa käydään läpi markkinointimateriaalin luomisen vaiheita suunnittelusta valmiiseen tuotteeseen asti. Opinnäytetyön aikana luotiin ruutuvihko ja pöytäkalenteri, joita jaetaan yrityskäynneillä. Isoimpana työnä toteutettiin tuotekatalogi, johon valokuvattiin ja listattiin kaikki tuotteet, joita Parlok Trading myy Suomessa. Tuotekatalogin ensimmäinen versio saatiin valmiiksi, ja sitä on lähetetty asiakkaille ympäri Suomea. Suunnitelmia videoiden ja animaatioiden tekoon on jo kehitteillä ja uudesta tuotekatalogiversiosta on jo tullut ideoita.