Nordic-Hyvinvointipalvelut verkkosivujen kehittäminen ja arviointi Attention Insightin avulla
Pajula, Tomi (2020)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052513457
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052513457
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on suunnitella ja toteuttaa uudet verkkosivut Nordic-Hyvinvointipalveluille. Nordic-Hyvinvointipalvelut on tamperelainen hyvinvointiyritys, jonka tarkoituksena on tuoda hyvinvointiin liittyviä palveluita asiakkaillensa ympäri Pirkanmaata. Yrityksellä oli tarvetta uusille verkkosivuille saadakseen opastusta ja tietoa asiakkaillensa verkkosivujen kautta sekä saavuttaakseen uusia asiakkaita. Tavoitteena oli saada asiakkaalle mahdollisimman helppokäyttöiset sivut, joita yrityksen omistaja voi tarvittaessa itsekin muokata.
Verkkosivut toteutettiin WordPress-julkaisujärjestelmällä. WordPress valittiin, koska se on maksuton ja sisältää monia ilmaisia lisäosia. Asiakkaalle oli myös tärkeää helppokäyttöisyys, ja WordPress tarjosi pienellä opastuksella siihen hyvän ratkaisun.
Opinnäytetyön tutkimuksellinen osio sisältää verkkosivun ulkoasun optimointia Attention Insight -tekoälyllä, joka arvioi mihin kävijä tulee kiinnittämään huomiota verkkosivulle saapuessaan. Tekoäly luo lämpökartan kohteista, joiden perusteella sivustoa muokataan siihen suuntaan, mihin toivotaan käyttäjän kiinnittävän huomiota.
Verkkosivut toteutettiin WordPress-julkaisujärjestelmällä. WordPress valittiin, koska se on maksuton ja sisältää monia ilmaisia lisäosia. Asiakkaalle oli myös tärkeää helppokäyttöisyys, ja WordPress tarjosi pienellä opastuksella siihen hyvän ratkaisun.
Opinnäytetyön tutkimuksellinen osio sisältää verkkosivun ulkoasun optimointia Attention Insight -tekoälyllä, joka arvioi mihin kävijä tulee kiinnittämään huomiota verkkosivulle saapuessaan. Tekoäly luo lämpökartan kohteista, joiden perusteella sivustoa muokataan siihen suuntaan, mihin toivotaan käyttäjän kiinnittävän huomiota.