Etelä-Korean markkinatutkimus kuulolaitekoruja valmistavalle case-yritykselle - Deafmetal
Pennanen, Noora (2020)
Pennanen, Noora
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052513353
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052513353
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tehtiin Etelä-Korean markkinatutkimus toimeksiantona kuulolaitekoruja valmistavalle suomalaisyritykselle Deafmetalille.
Deafmetal on maailman ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa kuulolaitekoruja valmistava yritys ja heidän tavoitteenaan on viedä heidän innovaationsa Etelä-Korean markkinoille. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli auttaa case-yritystä saavuttamaan tämä etsimällä ja analysoimalla tietoa esimerkiksi kuulovammoista ja kuulokojeiden käytöstä Etelä-Koreassa sekä maasta ja sen markkinoista yleisesti.
Opinnäytetyö toteutettiin kirjoituspöytätutkimuksena, eli sekundaarista tietoa apuna käyttäen. Tarvittava data kerättiin englannin-, korean- ja suomenkielisiä jo olemassa olevia lähdemateriaaleja apuna käyttäen.
Kerätyt tutkimustulokset osoittavat, että Etelä-Koreassa on paljon eri asteisista kuulovammoista kärsivää ihmistä, mutta kuulolaitteiden käyttö on edelleen suhteessa vähäistä useiden tekijöiden, kuten kuulolaitteita ympäröivän negatiivisen stigman, vuoksi.
Tutkimus ehdottaa, että hyvällä markkinointistrategialla, joka keskittyy kuulolaitteisiin liittyvän stigman vähentämiseen, yhteyksien luomiseen ja tietoisuuden levittämiseen, on Deafmetalilla hyvät mahdollisuudet päästä onnistuneesti Korean markkinoille. The purpose of this thesis was to execute a research and analysis of South Korean market, commissioned by a Finnish hearing aid accessory brand, Deafmetal.
Deafmetal is the first company in the world to produce hearing aid accessories and they want to introduce their invention to the South Korean market. The aim of this thesis was to help the case company accomplish this by researching and analyzing hearing loss, hearing aid usage and other associated factors in South Korea as well as the South Korean market in general.
The thesis was done as a desk research and the used data was collected using already existing English, Korean and Finnish source materials.
The findings of the research show that there are many people suffering from different levels of hearing loss in South Korea but that the usage of hearing aids among them is still very low due to several factors such as the negative stigma surrounding hearing aids.
The thesis suggests that with a good marketing strategy that focuses on reducing the stigma related to hearing aids, making connections, and spreading awareness, there is a good potential for Deafmetal to make it in the Korean market.
Deafmetal on maailman ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa kuulolaitekoruja valmistava yritys ja heidän tavoitteenaan on viedä heidän innovaationsa Etelä-Korean markkinoille. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli auttaa case-yritystä saavuttamaan tämä etsimällä ja analysoimalla tietoa esimerkiksi kuulovammoista ja kuulokojeiden käytöstä Etelä-Koreassa sekä maasta ja sen markkinoista yleisesti.
Opinnäytetyö toteutettiin kirjoituspöytätutkimuksena, eli sekundaarista tietoa apuna käyttäen. Tarvittava data kerättiin englannin-, korean- ja suomenkielisiä jo olemassa olevia lähdemateriaaleja apuna käyttäen.
Kerätyt tutkimustulokset osoittavat, että Etelä-Koreassa on paljon eri asteisista kuulovammoista kärsivää ihmistä, mutta kuulolaitteiden käyttö on edelleen suhteessa vähäistä useiden tekijöiden, kuten kuulolaitteita ympäröivän negatiivisen stigman, vuoksi.
Tutkimus ehdottaa, että hyvällä markkinointistrategialla, joka keskittyy kuulolaitteisiin liittyvän stigman vähentämiseen, yhteyksien luomiseen ja tietoisuuden levittämiseen, on Deafmetalilla hyvät mahdollisuudet päästä onnistuneesti Korean markkinoille.
Deafmetal is the first company in the world to produce hearing aid accessories and they want to introduce their invention to the South Korean market. The aim of this thesis was to help the case company accomplish this by researching and analyzing hearing loss, hearing aid usage and other associated factors in South Korea as well as the South Korean market in general.
The thesis was done as a desk research and the used data was collected using already existing English, Korean and Finnish source materials.
The findings of the research show that there are many people suffering from different levels of hearing loss in South Korea but that the usage of hearing aids among them is still very low due to several factors such as the negative stigma surrounding hearing aids.
The thesis suggests that with a good marketing strategy that focuses on reducing the stigma related to hearing aids, making connections, and spreading awareness, there is a good potential for Deafmetal to make it in the Korean market.