Rekkajatsit : Tapahtuman järjestäminen
Metsänen, Kati (2020)
Metsänen, Kati
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052513335
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052513335
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsitteli tapahtumaa nimeltä ”Rekkajatsit” sekä kyseisen tapahtuman järjestämistä. Tutkimustehtävänä suunniteltiin tapahtuma, joka voitaisiin järjestää myöhemmin. Tapahtuma oli järjestetty jo muutaman kerran aikaisemminkin, mutta tapahtumaa haluttiin kehittää.
Tapahtuman suunnitteleminen toteutettiin yhteistyössä Satakunnan ammattikorkeakoulun opiskelijoiden sekä muutaman porilaisen raskaan kaluston yrityksen kanssa. Osallistuvat tahot ideoivat tapahtumaa keskenään ja parhaista ideoista saatiin kasaan tapahtuma, jollaista yritysten edustajat olivat toivoneetkin. Lopullinen tapahtuma jäi kuitenkin toteuttamatta vallitsevan koronatilanteen vuoksi, jonka seurauksena yritysten edustajille tehtiin kyselytutkimus. Kyselyn perusteella voitiin analysoida heidän tuntemuksiaan tapahtuman kehittämisestä.
Suunnitelmien edetessä havaittiin, että tapahtuma on yritysten kannalta heille tärkeä osa liiketoimintaa. Yritysten asiakassuhteita pitää huoltaa jatkuvasti ja tämän tapahtuman keinoin sellainen on mahdollista erilaisessa ympäristössä ja tilanteessa. Kysely tuotti halutun tuloksen ja tapahtumalle saatiin lisäarvoa, kun yritysten edustajilta saatiin lisää tietoa siitä, miten he kokevat tapahtuman heidän liiketoimintansa kannalta.
Tapahtuman suunnitteleminen toteutettiin yhteistyössä Satakunnan ammattikorkeakoulun opiskelijoiden sekä muutaman porilaisen raskaan kaluston yrityksen kanssa. Osallistuvat tahot ideoivat tapahtumaa keskenään ja parhaista ideoista saatiin kasaan tapahtuma, jollaista yritysten edustajat olivat toivoneetkin. Lopullinen tapahtuma jäi kuitenkin toteuttamatta vallitsevan koronatilanteen vuoksi, jonka seurauksena yritysten edustajille tehtiin kyselytutkimus. Kyselyn perusteella voitiin analysoida heidän tuntemuksiaan tapahtuman kehittämisestä.
Suunnitelmien edetessä havaittiin, että tapahtuma on yritysten kannalta heille tärkeä osa liiketoimintaa. Yritysten asiakassuhteita pitää huoltaa jatkuvasti ja tämän tapahtuman keinoin sellainen on mahdollista erilaisessa ympäristössä ja tilanteessa. Kysely tuotti halutun tuloksen ja tapahtumalle saatiin lisäarvoa, kun yritysten edustajilta saatiin lisää tietoa siitä, miten he kokevat tapahtuman heidän liiketoimintansa kannalta.