Tislaamoyrityksen markkinakartoitus ja B2B-segmentointi. Tapaustutkimus Tuori Distilling Company oy
Pelttari, Juuso (2020)
Pelttari, Juuso
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052513331
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052513331
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä markkinakartoitus ja segmentoida asiakaskuntaa Tuori Distilling Oy:lle. Samalla toteutettiin koemarkkinointi, joka on edellytyksenä tukirahan saamiseen yritykselle. Yritys on aloittanut toimintansa 27.12.2017. Alkuvaiheessa olevalle tislaamoyritykselle oli tarkoitus saada tunnettavuutta.
Markkinakartoitus toteutettiin kyselynä, jossa otantana oli yhteensä kaksitoista suurta ja keskisuurta baaria tai ravintolaa Suomessa. Kysely toteutettiin paikan päällä kolmella eri paikkakunnalla. Tampere, Turku ja Pori olivat kyselyn pääpaikat.
Tutkimuksessa todettiin, että Suomessa toimivat ravintolat arvostavat Suomessa val-mistettuja tislaamotuotteita. Kyselyssä kartoitettiin mahdollista hinnoittelua ja asiakas-kuntaa tuotteelle. Markkinakartoituksen yhteydessä todettiin, että kyselyn perusteella tuotteen suunniteltu hinta oli hyvä. The purpose of this thesis was to make marketing research and research segment for Tuori Distilling Ltd. Test marketing was also a part of the market research. The test marketing was requirement for getting support money from the government. The com-pany has started its operation on 27.12.2017. For company that is operating at starting phase it is important to get recognizability to build a brand.
Marketing research was done as a questionnaire where 12 bars and night clubs were interviewed and answered to the questionnaire. Questions for interviewees were about insights about quality of Finnish distillery products. Main point of the questionnaire was to map out segment and pricing for the product. Main focus for the interviews was in Tampere, Turku and Pori.
As in the end result of the market research the final price of the product is good.
Markkinakartoitus toteutettiin kyselynä, jossa otantana oli yhteensä kaksitoista suurta ja keskisuurta baaria tai ravintolaa Suomessa. Kysely toteutettiin paikan päällä kolmella eri paikkakunnalla. Tampere, Turku ja Pori olivat kyselyn pääpaikat.
Tutkimuksessa todettiin, että Suomessa toimivat ravintolat arvostavat Suomessa val-mistettuja tislaamotuotteita. Kyselyssä kartoitettiin mahdollista hinnoittelua ja asiakas-kuntaa tuotteelle. Markkinakartoituksen yhteydessä todettiin, että kyselyn perusteella tuotteen suunniteltu hinta oli hyvä.
Marketing research was done as a questionnaire where 12 bars and night clubs were interviewed and answered to the questionnaire. Questions for interviewees were about insights about quality of Finnish distillery products. Main point of the questionnaire was to map out segment and pricing for the product. Main focus for the interviews was in Tampere, Turku and Pori.
As in the end result of the market research the final price of the product is good.