Uuden pitopalvelun brändäys ja markkinointi
Ronkainen, Elisa (2020)
Ronkainen, Elisa
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052012733
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052012733
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on pitopalveluyrityksen perustaminen. Pitopalvelun on tarkoitus sijaita Kuusamossa, ja toimia samalla lounasravintolana. Opinnäytetyön tehtävänä oli kehittää toimintasuunnitelma uuden yrityksen brändäykseen ja markkinointiin. Suunnitelmaa tehtäessä apuna käytettiin alan kirjallisuutta ja tietoperustaa. Kehitystyö oli kokonaisvaltainen prosessi, sillä yritystä ei ole vielä perustettu.
Keskityin työssäni yrityksen perustamisvaiheeseen, millainen oli pitopalvelun konsepti, millaiset arvot yritys omasi ja ketä kohderyhmäni olivat. Jäsensin liiketoimintasuunnitelmaa käyttäen menetelmänä Business Model Canvasia.
Käsittelin brändäystä, sen rakentamista ja millaiset tavoitteet minulla oli brändin suhteen. Brändin luominen on tärkeä osa markkinoinnin onnistumista.
Työssäni suunnittelin markkinointia, mistä aloittavan yrittäjän kannattaa aloittaa, ja mitä kanavia markkinointiin kannattaa käyttää. Uusasiakashankinta on oleellinen osa lukua, miten asiakasryhmä tavoitetaan ja miten markkinointi voidaan heihin kohdistaa. Markkinoinnin keskityttyä paljon sosiaaliseen mediaan tutustuin aiheeseen, miten somessa luodaan asiantuntevaa sisältöä.
Tämä työn tuloksena kehitin toimintasuunnitelman pitopalvelun brändin rakentamiseen, sekä miten saan yrityksen tunnetuksi markkinoinnin avulla. Miten lähden markkinointia yritystoiminnan alkuvaiheessa toteuttamaan, ja miten sillä saavutetaan haluttu asiakaskunta. Työn tulokset jäävät omaan käyttööni suunnittelutyön tueksi.
Keskityin työssäni yrityksen perustamisvaiheeseen, millainen oli pitopalvelun konsepti, millaiset arvot yritys omasi ja ketä kohderyhmäni olivat. Jäsensin liiketoimintasuunnitelmaa käyttäen menetelmänä Business Model Canvasia.
Käsittelin brändäystä, sen rakentamista ja millaiset tavoitteet minulla oli brändin suhteen. Brändin luominen on tärkeä osa markkinoinnin onnistumista.
Työssäni suunnittelin markkinointia, mistä aloittavan yrittäjän kannattaa aloittaa, ja mitä kanavia markkinointiin kannattaa käyttää. Uusasiakashankinta on oleellinen osa lukua, miten asiakasryhmä tavoitetaan ja miten markkinointi voidaan heihin kohdistaa. Markkinoinnin keskityttyä paljon sosiaaliseen mediaan tutustuin aiheeseen, miten somessa luodaan asiantuntevaa sisältöä.
Tämä työn tuloksena kehitin toimintasuunnitelman pitopalvelun brändin rakentamiseen, sekä miten saan yrityksen tunnetuksi markkinoinnin avulla. Miten lähden markkinointia yritystoiminnan alkuvaiheessa toteuttamaan, ja miten sillä saavutetaan haluttu asiakaskunta. Työn tulokset jäävät omaan käyttööni suunnittelutyön tueksi.