Liikennevaloristeyksen kunnossapitomittaukset
Jussila, Pauli (2020)
Jussila, Pauli
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052012652
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052012652
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä perehdyttiin ensiksi liikennevalo-ohjatun risteyksen komponentteihin ja toimintaan sekä toiminnan suunnittelun perusteisiin. Tarvittavan laajan toimintakuvauksen jälkeen keskityttiin kunnossapitomittausten teoreettiseen taustaan standardien sekä asennuskäsikirjan avulla.
Tavoitteena oli luoda ohje liikennevalo-ohjatun risteyksen kunnossapitotarkastuksille käytännössä käyttäen avuksi aiemmin esitettyä teoreettista osuutta sekä asennustöissä saatua kokemusta.
Opinnäytetyössä ilmoitettuja ohjeita ja määräyksiä pystytään käyttämään jatkossa asentajien toimesta kunnossapitomittauksia tehdessä. In the thesis, the components and operations of a traffic light-controlled intersection and the basics of operational planning were first introduced. After the required description, the theoretical background for maintenance measurements was known on using standards and the installation manual.
The aim was to create a guide for maintenance inspection of traffic light-controlled intersection, using the theoretical part previously shown and the experience gained in the installation work.
The instructions and regulations stated in the thesis can be used in the future by installers when making maintenance measurements on intersections.
Tavoitteena oli luoda ohje liikennevalo-ohjatun risteyksen kunnossapitotarkastuksille käytännössä käyttäen avuksi aiemmin esitettyä teoreettista osuutta sekä asennustöissä saatua kokemusta.
Opinnäytetyössä ilmoitettuja ohjeita ja määräyksiä pystytään käyttämään jatkossa asentajien toimesta kunnossapitomittauksia tehdessä.
The aim was to create a guide for maintenance inspection of traffic light-controlled intersection, using the theoretical part previously shown and the experience gained in the installation work.
The instructions and regulations stated in the thesis can be used in the future by installers when making maintenance measurements on intersections.