Pakkausilmeen uudistus Kinnarin Tilan kaurahiutaleille
Palmgren, Khelli (2020)
Palmgren, Khelli
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020051511615
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020051511615
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni on toteutettu yhteistyössä Kinnarin Tilan kanssa, jonka aikana kehitin uutta pakkausilmettä heidän höyryttämättömille kau¬rahiutaleille. Keskityin opinnäytetyössäni kauran merkitykseen, Kinnarin Tilan brändiin, asiakaskuntaan ja maineeseen sekä kaurahiutaleiden ja lähituotteiden brändäämiseen Etelä-Suomessa.
Muotoiluprosessiini kuului kilpailijakartoitus, Kinnarin Tilan asiakkaiden kartoitus, tyylin valitseminen, luonnostelu, varsinainen työstäminen ja pa¬kkauksen viimeistely tulostuskuntoon. Kehitimme uutta pakkausilmettä yhdessä isäntäpariskunnan kanssa sekä keräsimme myöhemmin mielip¬iteitä Tilan asiakaskunnalta ja heidän tutuilta kauppiailta. Saatujen huo¬mioiden pohjalta pakkausta jatkokehitettiin.
Tavoitteena oli erottautua kilpailijoista aitoudella ja luonnonläheisyydellä, ilahduttaa nykyisiä asiakkaita sekä viedä kaurahiutaleet myyntiin Lahden seudun ulkopuolelle, jossa ne tavoittaisivat uutta asiakaskuntaa. Kehitet¬tyä ilmettä mahdollisesti tullaan käyttämään tulevaisuudessa muissakin Kinnarin Tilan tuotteissa.
Prosessin lopputuloksena on tarkasti harkittu ja uudistettu pakkausilme ja sen sekundääripakkaus*.
*Sekundääripakkaus (eng. secondary package) - ulkopakkaus
Muotoiluprosessiini kuului kilpailijakartoitus, Kinnarin Tilan asiakkaiden kartoitus, tyylin valitseminen, luonnostelu, varsinainen työstäminen ja pa¬kkauksen viimeistely tulostuskuntoon. Kehitimme uutta pakkausilmettä yhdessä isäntäpariskunnan kanssa sekä keräsimme myöhemmin mielip¬iteitä Tilan asiakaskunnalta ja heidän tutuilta kauppiailta. Saatujen huo¬mioiden pohjalta pakkausta jatkokehitettiin.
Tavoitteena oli erottautua kilpailijoista aitoudella ja luonnonläheisyydellä, ilahduttaa nykyisiä asiakkaita sekä viedä kaurahiutaleet myyntiin Lahden seudun ulkopuolelle, jossa ne tavoittaisivat uutta asiakaskuntaa. Kehitet¬tyä ilmettä mahdollisesti tullaan käyttämään tulevaisuudessa muissakin Kinnarin Tilan tuotteissa.
Prosessin lopputuloksena on tarkasti harkittu ja uudistettu pakkausilme ja sen sekundääripakkaus*.
*Sekundääripakkaus (eng. secondary package) - ulkopakkaus