4PL Palvelukonseptin tunnettuus palveluntarjoajan näkökulmasta
Sunila, Lauri (2020)
Sunila, Lauri
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005108174
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005108174
Tiivistelmä
Tutkimus tehtiin toimeksiantona case-yritykseltä Leafhill Solutions Oy. Toimeksiantaja halusi selvityksen Neljännen osapuolen logistiikkamallin eli 4PL-palvelukonseptin tunnettuudesta palveluntarjoajien näkökulmasta, sekä suositteluindeksistään. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää tunnettuuden taso ja laskea palveluntarjoajien suositteluindeksi verkkokyselynä tehdyn survey-tutkimuksen avulla. Tutkimuksen tuloksia on määrä käyttää toimeksiantajan toiminnan kehittämisessä ja markkinointitarkoituksissa.
Tutkimus toteutettiin sekä laadullisia että määrällisiä menetelmiä hyödyntäen. Teoriaosuus koostui kirjallisuudesta, verkkolähteistä, sekä toimeksiantajan toimitusjohtajalle tehdystä teemahaastattelusta.
Tutkimuksen empiirinen osuus koostui toimeksiantajan palveluntarjoajille tehdystä verkkokyselystä, jossa selvitettiin palvelukonseptin tunnettuuden taso, sekä toimeksiantajan suositteluindeksi.
Tutkimus toteutettiin sekä laadullisia että määrällisiä menetelmiä hyödyntäen. Teoriaosuus koostui kirjallisuudesta, verkkolähteistä, sekä toimeksiantajan toimitusjohtajalle tehdystä teemahaastattelusta.
Tutkimuksen empiirinen osuus koostui toimeksiantajan palveluntarjoajille tehdystä verkkokyselystä, jossa selvitettiin palvelukonseptin tunnettuuden taso, sekä toimeksiantajan suositteluindeksi.