KANTA-HÄMEEN MATKAILULLINEN KEHITYS :Sisältömarkkinoinnin kehittäminen - Case: VIKKE hanke
Tziafas-Peuru, Johanna (2020)
Tziafas-Peuru, Johanna
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005087881
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005087881
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on kehittää VIKKE hankkeen (virtuaalinen kulttuurimatkailu Kanta-Hämeessä) sisältömarkkinointia sekä parantaa Kanta-Hämeen kaupunki-, ja kulttuurikohteiden näkyvyyttä ja houkuttelevuutta matkakohteena. EAKR-rahoitteinen VIKKE hanke on aloitettu elokuussa 2018. Hanketta toteuttaa HAMK Smart tutkimusyksikkö. Hankkeen tavoitteena on ollut kehittää mobiilisovellus, joka hyödyntää Kanta-Hämeen historiaa, luontoa sen alueen kulttuurikohteiden, kuten museoiden näkyvyyden lisäämisessä, pelillisyyttä hyödyntäen. Kyseinen mobiilisovellus julkaistiin huhtikuussa 2020, ja pilottisovelluksen kehittäminen jatkuu.
Opinnäytetyön keskeinen teema on tuoda esille kehitysehdotuksia sisällön tuottamiseen, sisältömarkkinointiin ja digitaalisten kanavien hyödyntämiselle. Tutkimusmenetelmäksi valittiin laadullinen tutkimusmenetelmä, ja toiminnallista tutkimusotetta havainnointiin ja analysointiin. Tämän toimintatutkimuksen analysointimenetelmä on vertailuanalyysia (benchmarking). Tutkimuksen luotettavuutta on pohdittu tutkimusaineiston, vertailuanalyysin ja tulosten vuoropuhelun perusteella. Vertailuanalyysin avulla sain paljon erilaisia kehitysehdotuksia, jotka ovat hyödynnettävissä jo nyt, sekä myös kehitysehdotuksia mitä soveltaa käyttöön myöhemmin.
Tutkimus toi esille miten tärkeää on sisältömarkkinointi ja laadukkaan sisällön tuottaminen. Teknologian, sosiaalisen median ja digitalisaation merkitys ja tärkeys kaupunki- ja kulttuurikohteiden näkyvyyden lisäämisessä ja palveluiden kehittämisessä korostuivat myös. On tärkeää kiinnittää huomiota myös datan keräämiseen, sen analysointiin ja hyödyntämisellä kohderyhmän tunnistamiseen. The aim of this thesis is to develop the content marketing for the VIKKE project (virtual cultural tourism in Kanta-Häme) and to improve the visibility and attractiveness of Kanta-Häme's urban and cultural sites as travel destinations. The VIKKE project was started in August 2018 and is funded by European Regional Development Fund (ERDF) and commissioned by the HAMK Smart research unit. The aim of the VIKKE project was to develop a mobile application that utilizes the history and nature of Kanta-Häme for increasing the visibility of cultural sites in the area, such as museums, using gamification. The mobile application was released in April 2020, and the development of the application continues.
The central theme of the thesis is to present development proposals for content production, content marketing and the utilization of digital channels. A qualitative research method was chosen as the research method, and a functional research approach for observation and analysis. The method of analysis of this action study is benchmarking. The reliability of the study has been considered based on the research material, comparative analysis, and dialogue of the results. With the help of benchmarking, I got a lot of different development suggestions that can be used now, as well as development suggestions that can be applied later.
The study highlighted the importance of content marketing and the production of quality content. The importance and significance of technology, social media, and digitalization in increasing the visibility of urban and cultural sites and developing its services were also emphasized. It is also important to pay attention to the collection of data, its analysis, and the identification of the target group through its utilization
Opinnäytetyön keskeinen teema on tuoda esille kehitysehdotuksia sisällön tuottamiseen, sisältömarkkinointiin ja digitaalisten kanavien hyödyntämiselle. Tutkimusmenetelmäksi valittiin laadullinen tutkimusmenetelmä, ja toiminnallista tutkimusotetta havainnointiin ja analysointiin. Tämän toimintatutkimuksen analysointimenetelmä on vertailuanalyysia (benchmarking). Tutkimuksen luotettavuutta on pohdittu tutkimusaineiston, vertailuanalyysin ja tulosten vuoropuhelun perusteella. Vertailuanalyysin avulla sain paljon erilaisia kehitysehdotuksia, jotka ovat hyödynnettävissä jo nyt, sekä myös kehitysehdotuksia mitä soveltaa käyttöön myöhemmin.
Tutkimus toi esille miten tärkeää on sisältömarkkinointi ja laadukkaan sisällön tuottaminen. Teknologian, sosiaalisen median ja digitalisaation merkitys ja tärkeys kaupunki- ja kulttuurikohteiden näkyvyyden lisäämisessä ja palveluiden kehittämisessä korostuivat myös. On tärkeää kiinnittää huomiota myös datan keräämiseen, sen analysointiin ja hyödyntämisellä kohderyhmän tunnistamiseen.
The central theme of the thesis is to present development proposals for content production, content marketing and the utilization of digital channels. A qualitative research method was chosen as the research method, and a functional research approach for observation and analysis. The method of analysis of this action study is benchmarking. The reliability of the study has been considered based on the research material, comparative analysis, and dialogue of the results. With the help of benchmarking, I got a lot of different development suggestions that can be used now, as well as development suggestions that can be applied later.
The study highlighted the importance of content marketing and the production of quality content. The importance and significance of technology, social media, and digitalization in increasing the visibility of urban and cultural sites and developing its services were also emphasized. It is also important to pay attention to the collection of data, its analysis, and the identification of the target group through its utilization