Brändi tarinankertojana - tarinoiden ja malliston suunnittelu korubrändille
Kylmäluoma, Johanna (2020)
Kylmäluoma, Johanna
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005077778
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005077778
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsiteltiin aloittelevan yrittäjän näkökulmasta, vielä ideatasolla olevan korubrändin tarinankerrontaa. Työssä selvitettiin, mitä tarina ja tarinankerronta tarkoittavat, ja kuinka yrityksen tarinankerronnan tärkein lähtökohta yrityksen ydintarina löydetään. Tärkeä osa työtä olivat myös sarjavalmisteisten korujen tuotetarinat, joita selvitettiin kahden haastattelun avulla. Niillä haettiin ymmärrystä sarjavalmisteisten korujen tuotetarinoiden tehtävästä, sisällöstä, mutta myös siitä, mikä tekee korun tuotetarinasta kiinnostavan.
Tarinankerronnasta tehdyn tiedonhaun avulla luotiin perustaa kirjoittajan oman tulevan yrityksen brändäystyölle. Työssä käytiin läpi Virna-korubrändin kohderyhmää ja sitä, millaista lisäarvoa brändi asiakkailleen voi luoda. Lisäksi pohdittiin Virna-brändille sopivia tarinankerronnan muotoja ja visuaalista ilmettä. Lopputuloksena brändille syntyivät ydintarina, konsepti piensarjavalmistukseen soveltuvasta korumallistosta, tuotetarinat, sekä mallistoille luotu tarinankerronnan suunnitelma.
Tarinankerronnasta tehdyn tiedonhaun avulla luotiin perustaa kirjoittajan oman tulevan yrityksen brändäystyölle. Työssä käytiin läpi Virna-korubrändin kohderyhmää ja sitä, millaista lisäarvoa brändi asiakkailleen voi luoda. Lisäksi pohdittiin Virna-brändille sopivia tarinankerronnan muotoja ja visuaalista ilmettä. Lopputuloksena brändille syntyivät ydintarina, konsepti piensarjavalmistukseen soveltuvasta korumallistosta, tuotetarinat, sekä mallistoille luotu tarinankerronnan suunnitelma.