Asiakaskokemus Business Design oppimispalvelussa
Yrjölä, Olli (2020)
Yrjölä, Olli
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005057346
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202005057346
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkitaan ilmiötä asiakaskokemus Business Design oppimispalvelussa. Tutkimus toteutettiin laadullisena tutkimuksena. Tutkimuksen lähtökohtana oli löytää toimeksiantajalle tietoa oppimispalveluun osallistuneiden henkilöiden kokemuksista palvelusta. Tämän tarkoituksena on löytää kehitettäviä kohteita ja miten nykyisestä palvelusta asiakkaat saisivat entistä enemmän hyötyä itselleen konkreettisella tasolla tulevaisuudessa. Toimeksiantajana työssä toimi Hämeen Ammattikorkeakoulu.
Opinnäytetyössä selvitetään minkälaisen asiakaskokemuksen oppimispalvelu on tarjonnut. Vastaukset analysoidaan ja johtopäätökset näistä tehdään. Tutkimuksessa tuodaan esille oppimispalvelun sisältö yleisellä tasolla. Mitä Business Design on sekä mistä asiakaskokemus koostuu. Opinnäytetyön tavoite on löytää, mitkä asiat ovat oppimispalvelussa toteutuneet hyvin asiakaskokemuksen näkökulmasta tarkasteltuna ja mitkä eivät.
Tutkimus toteutettiin anonyymisti oppimispalveluun osallistuneiden henkilöiden palautteiden pohjalta. Kysymykset oltiin toteutettu oppimispalvelun tuottajan toimesta. Tämän tarkoituksena kehittää palvelua. Kysely oltiin toteutettu kesällä 2019.
Opinnäytetyön johtopäätöksistä voitiin todeta oppimispalvelun tarjonneen onnistuneita asiakaskokemuksia asiakkaille. Kehitettäviä asioita löytyi myös. Näiden pohjalta kehitettiin toimeksiantajalle ratkaisuja, miten oppimispalvelua voidaan vielä kehittää tutkimuksien avulla kohti parempia asiakaskokemuksia.
Opinnäytetyössä selvitetään minkälaisen asiakaskokemuksen oppimispalvelu on tarjonnut. Vastaukset analysoidaan ja johtopäätökset näistä tehdään. Tutkimuksessa tuodaan esille oppimispalvelun sisältö yleisellä tasolla. Mitä Business Design on sekä mistä asiakaskokemus koostuu. Opinnäytetyön tavoite on löytää, mitkä asiat ovat oppimispalvelussa toteutuneet hyvin asiakaskokemuksen näkökulmasta tarkasteltuna ja mitkä eivät.
Tutkimus toteutettiin anonyymisti oppimispalveluun osallistuneiden henkilöiden palautteiden pohjalta. Kysymykset oltiin toteutettu oppimispalvelun tuottajan toimesta. Tämän tarkoituksena kehittää palvelua. Kysely oltiin toteutettu kesällä 2019.
Opinnäytetyön johtopäätöksistä voitiin todeta oppimispalvelun tarjonneen onnistuneita asiakaskokemuksia asiakkaille. Kehitettäviä asioita löytyi myös. Näiden pohjalta kehitettiin toimeksiantajalle ratkaisuja, miten oppimispalvelua voidaan vielä kehittää tutkimuksien avulla kohti parempia asiakaskokemuksia.