Markkinointiviestintäsuunnitelma yrityksen Facebook- ja Instagram-kanaviin
Mertanen, Suvi (2020)
Mertanen, Suvi
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202003193650
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202003193650
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda yritykselle digitaalinen markkinointiviestintäsuunnitelma Facebook- ja Instagram-tileille. Työ on menetelmältään toiminnallinen opinnäytetyö, jossa käytettiin apuna myös vapaamuotoisia haastatteluja. Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona. Suunnitelman tueksi aloitettiin yrityksen nimissä sosiaalisen median tilit, ja niihin luotiin sisältöä. Työn tärkeimpinä tavoitteina pidettiin yrityksen tunnettuuden sekä näkyvyyden lisäämistä.
Työn teoreettisessa osuudessa keskityttiin digitaaliseen markkinointiviestintään, sen keinoihin ja työssä käytettäviin sosiaalisen median kanaviin. Tämän lisäksi perehdyttiin digitaalisen markkinointiviestintäsuunnitelman prosessiin. Teoriaosuudessa käsiteltiin myös käytettyjä opinnäytetyömenetelmiä.
Opinnäytetyön toiminnallinen osuus sisälsi markkinoinnin vuosikellon, sisältöideoita sosiaalisen median kanaville sekä jo julkaistut postaukset kanaville ja niiden seurannan sekä arvioinnin. Kaikki tämä luotiin toimeksiantajayrityksen toiveiden mukaisesti. Toimeksiantajan on tämän suunnitelman avulla yksinkertaista jatkaa yrityksen markkinointia digitaalisessa muodossa. The goal of this thesis was to create a digital marketing communication plan for a company in the form of Facebook and Instagram accounts. The thesis is a functional thesis, in which interviews were also used. This thesis was commissioned by Café-Restaurant Lumme. In support of the plan, social media accounts were launched on behalf of the company and content was created for the accounts. The main objectives of the work were to increase the company's recognition and coverage.
The theoretical part of the work focused on digital marketing communications, its means and the social media channels used in the thesis. In addition, the process of the digital marketing communication plan was examined. The theoretical part also covered methods used in the thesis.
The functional part of the thesis included the annual planning cycle for marketing, content ideas for social media channels, and already published posts for channels and their follow-up and evaluation. All this was created according to with the wishes of the commissioner. With this plan, it is easy for the commissioner to continue marketing the company digitally.
Työn teoreettisessa osuudessa keskityttiin digitaaliseen markkinointiviestintään, sen keinoihin ja työssä käytettäviin sosiaalisen median kanaviin. Tämän lisäksi perehdyttiin digitaalisen markkinointiviestintäsuunnitelman prosessiin. Teoriaosuudessa käsiteltiin myös käytettyjä opinnäytetyömenetelmiä.
Opinnäytetyön toiminnallinen osuus sisälsi markkinoinnin vuosikellon, sisältöideoita sosiaalisen median kanaville sekä jo julkaistut postaukset kanaville ja niiden seurannan sekä arvioinnin. Kaikki tämä luotiin toimeksiantajayrityksen toiveiden mukaisesti. Toimeksiantajan on tämän suunnitelman avulla yksinkertaista jatkaa yrityksen markkinointia digitaalisessa muodossa.
The theoretical part of the work focused on digital marketing communications, its means and the social media channels used in the thesis. In addition, the process of the digital marketing communication plan was examined. The theoretical part also covered methods used in the thesis.
The functional part of the thesis included the annual planning cycle for marketing, content ideas for social media channels, and already published posts for channels and their follow-up and evaluation. All this was created according to with the wishes of the commissioner. With this plan, it is easy for the commissioner to continue marketing the company digitally.