QR Code Utilization for VEO´s Vector Product for Maintenance and Service purpose
Grankull, Kevin (2020)
Grankull, Kevin
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202003113345
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202003113345
Tiivistelmä
The bachelor thesis has been done for VEO Oy’s development department and their recently released switchgear Vector. VEO Oy is an engineering company that focuses on delivering tailored made solutions for automation, drives and distribution for customers in energy and process industries.
The purpose of the thesis was to investigate Fusetwins solution for linking QR codes and mobile application for improving project documentation, customer support and documentation of maintenance. Investigate how this would be implemented and what would be needed from both parties.
Result of the thesis was achieved by the qualitative research method. Qualitative research method was chosen since it’s a new solution for VEO and no earlier information or data was available. Interviews, workshops and discussions has been conducted with employees from VEO and Fusetwin for gathering information to reach the purpose of the thesis.
Addressing in the results that VEO’s current documentation system can’t be linked with Fusetwins application and changes in VEO’s own documentation system would be required. Current business model is presented for the application and its features. Detta examensarbete har gjorts för produktutvecklingsavdelningen för VEO Oy och deras nylanserade ställverk Vector. VEO är ett ingenjörsföretag som fokuserar sin verksamhet på att automatisera och elektrifiera genom att leverera projekt specifika lösningar för kunder inom energi och process branschen.
Syftet med examensarbetet var att undersöka användningen av Fusetwins lösning att kombinera QR koder med en mobil applikation för att förbättra projektdokumentering, kundsupport och dokumentationen av serviceunderhållning. Undersöka hur detta skulle ske i praktiken och vad som skulle behövas från båda parterna till att verkställa denna lösning.
Examensarbetets resultat har åstadkommits med hjälp av den kvalitativ forskningsmetoden. Den kvalitativ forskningsmetoden har valts för att detta är en ny teknologi som VEO valt att undersöka och ingen tidigare information fanns till hands. Intervjuer, workshops och diskussioner har hållits för att samla information för att uppnå syftet med examensarbetet.
I resultatet förklaras att i nuläget går inte applikationen att länkas med VEO’s
dokumenterings system och förändringar i VEO’s dokumenterings system skulle behöva ske. Nulägets affärsmodell av Fusetwin presenterats samt funktionerna av applikationen.
The purpose of the thesis was to investigate Fusetwins solution for linking QR codes and mobile application for improving project documentation, customer support and documentation of maintenance. Investigate how this would be implemented and what would be needed from both parties.
Result of the thesis was achieved by the qualitative research method. Qualitative research method was chosen since it’s a new solution for VEO and no earlier information or data was available. Interviews, workshops and discussions has been conducted with employees from VEO and Fusetwin for gathering information to reach the purpose of the thesis.
Addressing in the results that VEO’s current documentation system can’t be linked with Fusetwins application and changes in VEO’s own documentation system would be required. Current business model is presented for the application and its features.
Syftet med examensarbetet var att undersöka användningen av Fusetwins lösning att kombinera QR koder med en mobil applikation för att förbättra projektdokumentering, kundsupport och dokumentationen av serviceunderhållning. Undersöka hur detta skulle ske i praktiken och vad som skulle behövas från båda parterna till att verkställa denna lösning.
Examensarbetets resultat har åstadkommits med hjälp av den kvalitativ forskningsmetoden. Den kvalitativ forskningsmetoden har valts för att detta är en ny teknologi som VEO valt att undersöka och ingen tidigare information fanns till hands. Intervjuer, workshops och diskussioner har hållits för att samla information för att uppnå syftet med examensarbetet.
I resultatet förklaras att i nuläget går inte applikationen att länkas med VEO’s
dokumenterings system och förändringar i VEO’s dokumenterings system skulle behöva ske. Nulägets affärsmodell av Fusetwin presenterats samt funktionerna av applikationen.