Tapahtuman asiakaspolun suunnittelu : case SHIFT 2019
Aromaa, Milla (2019)
Aromaa, Milla
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202003093201
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202003093201
Tiivistelmä
Työn tavoitteena oli koota kattava tietopaketti tapahtuman asiakaspolkua suunnittelevalle ja esimerkkinä käytettiin SHIFT 2019 tapahtumaa. SHIFT on vuodesta 2016 lähtien toiminut turkulainen yritysfestivaali, jossa tuodaan yhteen eri alojen asiantuntijoita sekä yrityksiä ulkoilmafestivaalissa. Tapahtuma-alueella on lavoja erilaisia ohjelmia varten, yrityksien messupisteitä, musiikkia sekä erilaisia aktiviteetteja. Tapahtumapolkua suunnitellessa tulee huomioida turvallisuus, ihmisten perustarpeet, logistiikka sekä osallistujan kokonaiselämys tapahtumasta. Opinnäytetyö koostuu kaikista näistä osioista ja niitä sovelletaan SHIFT 2019 tapahtuman suunnittelun kautta.
Työn kirjoittaja työskenteli SHIFTin tuotantoryhmässä ja oli osa tapahtuman sekä asiakaspolun suunnittelemaa tiimiä. Opinnäytetyön inspiraatio tulee kyseisen työn kautta ja henkilökohtaisten kokemuksien avulla. Lisäksi lähdetietona käytetään alan kirjallisuutta sekä eri tahojen antamia ohjeistuksia.
Työn lopputuloksena on tapahtuman asiakaspolkua suunnittelevalle muistilista, jossa on yksinkertaisesti kuvattu tarvittavat edellytykset toimivaan kokonaisuuteen. Listauksessa on mainittu myös mahdolliset aikarajoitukset. Muistilista toimii yhdessä opinnäytetyön kanssa, sillä siinä on listattuna tarkemmin kaikki yksityiskohdat. Target for this thesis was to combine a knowledge package and checklist of designing a customer path in events. As an example the checklist was referred to SHIFT 2019 event. SHIFT is a business festival that has been held since 2016 in Turku. The main goal is to bring together experties from different fields in an outdoor festival. In the event area there were stages for different kind of program, stands for companies, music and many activities. With designing of the customer path you have to take in to consideration many things like - safety, basic human needs, logistics and the whole customer experience. This thesis is based on all of these things and these are applied through SHIFT 2019.
The writer of this thesis has worked as an production trainee and was a part of event production and designing the customer path. The inspiration for this thesis comes from the work at SHIFT and from personal experience. Additionally, information comes from literature.
The final result is a checklist for customer path designing. The list includes main points from several different fields. Checklist and thesis are linked together, so more information can be found in the thesis.
Työn kirjoittaja työskenteli SHIFTin tuotantoryhmässä ja oli osa tapahtuman sekä asiakaspolun suunnittelemaa tiimiä. Opinnäytetyön inspiraatio tulee kyseisen työn kautta ja henkilökohtaisten kokemuksien avulla. Lisäksi lähdetietona käytetään alan kirjallisuutta sekä eri tahojen antamia ohjeistuksia.
Työn lopputuloksena on tapahtuman asiakaspolkua suunnittelevalle muistilista, jossa on yksinkertaisesti kuvattu tarvittavat edellytykset toimivaan kokonaisuuteen. Listauksessa on mainittu myös mahdolliset aikarajoitukset. Muistilista toimii yhdessä opinnäytetyön kanssa, sillä siinä on listattuna tarkemmin kaikki yksityiskohdat.
The writer of this thesis has worked as an production trainee and was a part of event production and designing the customer path. The inspiration for this thesis comes from the work at SHIFT and from personal experience. Additionally, information comes from literature.
The final result is a checklist for customer path designing. The list includes main points from several different fields. Checklist and thesis are linked together, so more information can be found in the thesis.