Brändivalokuva : miten saavutetaan brändin identiteettiä tukeva brändivalokuva?
Sollo, Liisa (2020)
Sollo, Liisa
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202003053040
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202003053040
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkitaan, mikä on brändivalokuvan tarkoitus. Opinnäytetyössä tutkitaan ensin mainosvalokuvien historiaa ja mietitään, ovatko 1900-luvun mainosvalokuvat myös olleet sen ajan brändivalokuvia.
Opinnäytetyössä käydään läpi, mistä brändivalokuva syntyy ja mitkä ovat sen keinot ja tehtävät brändissä. Tutkimus jatkuu selvittämällä, miten yritykselle toteutetaan tuotantoon saakka viety sarja brändivalokuvia.
Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, miten saavutetaan brändin identiteettiä tukevia brändivalokuvia. Tavoitteena on myös ymmärtää, millainen on onnistunut brändivalokuva. Opinnäytetyön tarkoituksena on auttaa ymmärtämään, minkä takia brändivalokuva on oma kategoriansa muista yrityksen kuvamateriaaleista. This thesis explores the purpose of brand photography. The thesis first examines the history of advertising photography and wonders whether 20th century advertising photographs have also been branded at that time.
The thesis examines where brand photography comes from and what are its means and functions in a brand. The research continues by exploring how the company produces a series of brand photographies taken up to production.
The aim of this thesis is to find out how to achieve brand photographies that support brand identity. The goal is also to understand what a successful brand photo is. The purpose of this thesis is to help you understand why brand photography is its own category in other corporate artwork.
Opinnäytetyössä käydään läpi, mistä brändivalokuva syntyy ja mitkä ovat sen keinot ja tehtävät brändissä. Tutkimus jatkuu selvittämällä, miten yritykselle toteutetaan tuotantoon saakka viety sarja brändivalokuvia.
Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, miten saavutetaan brändin identiteettiä tukevia brändivalokuvia. Tavoitteena on myös ymmärtää, millainen on onnistunut brändivalokuva. Opinnäytetyön tarkoituksena on auttaa ymmärtämään, minkä takia brändivalokuva on oma kategoriansa muista yrityksen kuvamateriaaleista.
The thesis examines where brand photography comes from and what are its means and functions in a brand. The research continues by exploring how the company produces a series of brand photographies taken up to production.
The aim of this thesis is to find out how to achieve brand photographies that support brand identity. The goal is also to understand what a successful brand photo is. The purpose of this thesis is to help you understand why brand photography is its own category in other corporate artwork.