SM-Itärallin 2019 asiakastyytyväisyys
Marola, Henriikka (2020)
Marola, Henriikka
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202002031974
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202002031974
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli asiakastyytyväisyyskysely SM-Itärallin 2019 sidosryhmille. Molemmille sidosryhmille, katsojille ja kilpailijoille, luotiin omat räätälöidyt kyselyt. Tarkoituksena oli selvittää tapahtuman asiakastyytyväisyyttä ja palvelun kehittämistarpeita, sillä niitä ei ole koskaan aiemmin tutkittu.
Katsojien kysely jaettiin sähköisesti Joensuun Urheiluautoilijat ry:n sosiaalisen median kanavissa sekä itaralli.fi-sivustolla. Kyselyyn vastasi 102 katsojaa. Katsojien vastausprosenttia ei voida määrittää. Kilpailijoille kysely toimitettiin sähköpostitse, ja heistä vastasi hieman alle puolet, 57 kappaletta.
Kyselyn tuloksista selvisi, että SM-Itärallin 2019 asiakkaat ovat pääasiassa tyytyväisiä tapahtumaan sekä sen järjestelyihin. Asiakastyytyväisyydestä ei löytynyt merkittävästi parannettavaa, vaan tapahtuman järjestäjän eli Joensuun Urheiluautoilijat ry:n olisi tärkeintä keskittyä olemassa olevan asiakastyytyväisyystason ylläpitämiseen. This thesis is a customer satisfaction survey for the customers of SM-Itäralli 2019. Customized surveys were created for both interest groups, to spectators and competitors. The purpose was to find out the level of customer satisfaction and service development needs regarding the rally, as this has never been studied before.
The spectators’ questionnaire was distributed electronically in the social media channels of Joensuun Urheiluautoilijat ry and on itaralli.fi. Altogether 102 spectators responded to the survey. However, the spectators’ response rate cannot be determined. To the competitors the survey was distributed by email. Just under a half of the competitors (n=57) responded.
The results of the survey showed that the customers of SM-Itäralli 2019 are mainly satisfied with the event and its organization. There was no significant need to improve customer satisfaction, so the organizer of the event, Joensuun Urheiluautoilijat ry, should focus on maintaining the existing level of customer satisfaction.
Katsojien kysely jaettiin sähköisesti Joensuun Urheiluautoilijat ry:n sosiaalisen median kanavissa sekä itaralli.fi-sivustolla. Kyselyyn vastasi 102 katsojaa. Katsojien vastausprosenttia ei voida määrittää. Kilpailijoille kysely toimitettiin sähköpostitse, ja heistä vastasi hieman alle puolet, 57 kappaletta.
Kyselyn tuloksista selvisi, että SM-Itärallin 2019 asiakkaat ovat pääasiassa tyytyväisiä tapahtumaan sekä sen järjestelyihin. Asiakastyytyväisyydestä ei löytynyt merkittävästi parannettavaa, vaan tapahtuman järjestäjän eli Joensuun Urheiluautoilijat ry:n olisi tärkeintä keskittyä olemassa olevan asiakastyytyväisyystason ylläpitämiseen.
The spectators’ questionnaire was distributed electronically in the social media channels of Joensuun Urheiluautoilijat ry and on itaralli.fi. Altogether 102 spectators responded to the survey. However, the spectators’ response rate cannot be determined. To the competitors the survey was distributed by email. Just under a half of the competitors (n=57) responded.
The results of the survey showed that the customers of SM-Itäralli 2019 are mainly satisfied with the event and its organization. There was no significant need to improve customer satisfaction, so the organizer of the event, Joensuun Urheiluautoilijat ry, should focus on maintaining the existing level of customer satisfaction.