Automized data collection process for a personalized online shopping platform
Fredriksson, Hilde (2019)
Fredriksson, Hilde
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121927570
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121927570
Tiivistelmä
This thesis describes a practical work done for a startup that is building a personalized online shopping platform. The platform fetches products from different retailers and thus the data collection is a crucial part. For it to be effective and prompt, it had to be changed from the original, manual process. The thesis describes how the manual data collection process looked before this practical work and how it was changed to a semi-automated one. The requirements for such change, planning, development and results are discussed in this thesis. The methods used were fetching the products via an API, saving the IDs to the database and fetching filtered products for the user via the API. Detta slutarbete beskriver ett utvecklingsarbete gjord för en startup som utvecklar en personifierad näthandelsplattform. Plattformen hämtar produkter från olika försäljare och därför är samlingen av data en viktig del. För att samlingen skall vara effektiv och snabb, måste gamla, manuella lösningen ändras. Slutarbetet beskriver utvecklingsarbetet från en helt manuell process till en semi-automatiserad process. Kraven för detta praktiska arbete, planeringen, utvecklingen och resultaten diskuteras i arbetet. Metoderna som använts är att hämta produkterna via en API, spara ID:n i databasen och sedan hämta de filtrerade produkterna från APIn.