Markkinoinnin automaatio ja valittujen järjestelmien vertailu
Salmela, Joel (2019)
Salmela, Joel
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121827458
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121827458
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selventää, mitä on markkinoinnin automaatio. Työssä selvitettiin myös erilaisten järjestelmien ominaisuuksia. Työ käsitteli markkinoinnin automaatiota ja sen välittömään ympäristöön lukeutuvia asiayhteyksiä. Työn tehtiin toimeksiantajayritykselle nimeltä LevelUp Oy.
Työssä vertailtiin toimeksiantajan valitsemia markkinoinnin automaatiojärjestelmiä kustannusten ja ominaisuuksien näkökulmasta. Vertailtavia järjestelmiä olivat Vine, HubSpot ja ActiveCampaign. Opinnäytetyössä käytettiin lähdemateriaalina kotimaista kirjallisuutta ja internetlähteitä. Työssä toteutettiin myös yhden järjestelmäntarjoajan haastattelu, jossa saatiin lisätietoa järjestelmän toiminnoista käytännön näkökulmasta.
Työssä vertailtiin toimeksiantajan valitsemia markkinoinnin automaatiojärjestelmiä kustannusten ja ominaisuuksien näkökulmasta. Vertailtavia järjestelmiä olivat Vine, HubSpot ja ActiveCampaign. Opinnäytetyössä käytettiin lähdemateriaalina kotimaista kirjallisuutta ja internetlähteitä. Työssä toteutettiin myös yhden järjestelmäntarjoajan haastattelu, jossa saatiin lisätietoa järjestelmän toiminnoista käytännön näkökulmasta.