Milgear Finland : Verkkokaupan Konversio-optimointisuunnitelma
Majanoja, Marko (2019)
Majanoja, Marko
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121526777
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121526777
Tiivistelmä
Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona Milgear Finland:lle. Opinnäytetyön tavoitteena oli paikantaa toimeksiantajan verkkokaupan rakenteen elementtien ja toimintojen puutteita sekä tarjota näihin päivitysehdotukset.
Opinnäytetön teoriapohjassa käsitellään verkkokaupan konversio-optimointia kolmen käsitteen, verkkokauppa, asiakaspalvelu ja konversio-optimointi, kautta. Työn suorittavassa osassa verkkokauppa jaoteltiin osiin, käytiin osat läpi lähdemateriaalia vertaillen tehden huomioita ja näitä huomioita peilattiin samalla alalla toimiviin yrityksiin. Lähdemateriaalin ja peilaushavaintojen perusteella huomioihin tarjottiin päivitysehdotukset.
Verkkokaupasta löydettiin toimintoja, jotka eivät olleet toimintakunnossa ja useita huomioita verkkokaupan nykyrakenteessa. Esimerkki päivityksinä verkkokauppaan olivat valikoimapohjaisen tuoteryhmäjaottelun rakentaminen tarvepohjaisen rinnalle, ristiinmyynnin aloittaminen kaikilla tuotesivuilla ja itse niin tuotekuvien kuin myös tuotekuvausten laatiminen. This thesis was conducted as an assignment by the Milgear Finland. The aim of the thesis was to locate observations about structural elements and lacks in functions in the employer’s online store and to provide update propositions.
The theoretical foundation handles conversion optimization through three concepts which are ecommerce, customer service and conversion optimization. In the second part the online store was split in pieces which were studied by comparing the source materials while making observations. These observations were mirrored with existing solutions in online stores operating in the same industry. Based on the source materials and the mirroring observations upgrade recommendations were constructed.
There were features which were not functioning properly and several notes with current structure of the online store. Upgraded recommendations provided were for example to build selection based product category grouping alongside with the current need based on category grouping, to begin cross selling with all product pages and to create the product descriptions and product photos themselves.
Opinnäytetön teoriapohjassa käsitellään verkkokaupan konversio-optimointia kolmen käsitteen, verkkokauppa, asiakaspalvelu ja konversio-optimointi, kautta. Työn suorittavassa osassa verkkokauppa jaoteltiin osiin, käytiin osat läpi lähdemateriaalia vertaillen tehden huomioita ja näitä huomioita peilattiin samalla alalla toimiviin yrityksiin. Lähdemateriaalin ja peilaushavaintojen perusteella huomioihin tarjottiin päivitysehdotukset.
Verkkokaupasta löydettiin toimintoja, jotka eivät olleet toimintakunnossa ja useita huomioita verkkokaupan nykyrakenteessa. Esimerkki päivityksinä verkkokauppaan olivat valikoimapohjaisen tuoteryhmäjaottelun rakentaminen tarvepohjaisen rinnalle, ristiinmyynnin aloittaminen kaikilla tuotesivuilla ja itse niin tuotekuvien kuin myös tuotekuvausten laatiminen.
The theoretical foundation handles conversion optimization through three concepts which are ecommerce, customer service and conversion optimization. In the second part the online store was split in pieces which were studied by comparing the source materials while making observations. These observations were mirrored with existing solutions in online stores operating in the same industry. Based on the source materials and the mirroring observations upgrade recommendations were constructed.
There were features which were not functioning properly and several notes with current structure of the online store. Upgraded recommendations provided were for example to build selection based product category grouping alongside with the current need based on category grouping, to begin cross selling with all product pages and to create the product descriptions and product photos themselves.