Minkälainen ilmainen tavara tai palvelu kiinnostaa kuluttajaa?
Niskasaari, Juhamatti (2019)
Lataukset:
Niskasaari, Juhamatti
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121526762
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121526762
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä keskitytään ilmaisten tavaroiden ja palveluiden maailmaan. Siinä tutkitaan kuluttajien mieltymyksiä, että mitä he haluaisivat saada ilmaiseksi yrityksiltä ja
tutkimuksen pyrkimyksenä on tietää millaisista ilmaisista tuotteista tai palveluista kuluttajat yleensä ovat kiinnostuneita saamaan. Esimerkiksi kaupassa, tilauksen yhteydessä, kadulla, esittelyssä tai messuilla. Pääkysymys ja aihe on, että minkälainen ilmainen tavara tai palvelu kiinnostaa kuluttajaa?
Opinnäytetyöllä ei ole yksittäistä toimeksiantajaa. Opinnäytetyön päätarkoituksena on,
että kerättyjen tietojen ja tulosten perusteella olkoot kyse yrityksistä, yhdistyksistä tai
muista tekijöistä. Niin he voivat käyttää opinnäytetyön tutkimuksesta paljastunutta tietoa heidän toimintojensa tai käytäntöjensä kehittämiseen.
Pääaineisto kerättiin ja saatiin kyselyllä, joka kerättiin täysin anonyymisti eri sosiaalisia medioiden alustoja käyttäen. Erilaisia vastaajia oli 145 ja heiltä tuli noin 650 vastausta. Kyselylomakkeen vastauksista ja tutkimuksesta havaittiin, että ihmiset haluaisivat saada ilmaisia tuotteita puhdistamiseen tai johonkin ruokaan liittyviä tuotteita.
Palvelujen osalta vastaajat halusivat ilmaisen palvelun olevan suoratoistopalvelu. Tulokset viittaavat siihen, että yritysten tai muiden yhdistysten tulisi pyrkiä tarjoamaan
ihmisille ilmainen käytännöllinen kulutustuote tai suoratoistopalvelu.
tutkimuksen pyrkimyksenä on tietää millaisista ilmaisista tuotteista tai palveluista kuluttajat yleensä ovat kiinnostuneita saamaan. Esimerkiksi kaupassa, tilauksen yhteydessä, kadulla, esittelyssä tai messuilla. Pääkysymys ja aihe on, että minkälainen ilmainen tavara tai palvelu kiinnostaa kuluttajaa?
Opinnäytetyöllä ei ole yksittäistä toimeksiantajaa. Opinnäytetyön päätarkoituksena on,
että kerättyjen tietojen ja tulosten perusteella olkoot kyse yrityksistä, yhdistyksistä tai
muista tekijöistä. Niin he voivat käyttää opinnäytetyön tutkimuksesta paljastunutta tietoa heidän toimintojensa tai käytäntöjensä kehittämiseen.
Pääaineisto kerättiin ja saatiin kyselyllä, joka kerättiin täysin anonyymisti eri sosiaalisia medioiden alustoja käyttäen. Erilaisia vastaajia oli 145 ja heiltä tuli noin 650 vastausta. Kyselylomakkeen vastauksista ja tutkimuksesta havaittiin, että ihmiset haluaisivat saada ilmaisia tuotteita puhdistamiseen tai johonkin ruokaan liittyviä tuotteita.
Palvelujen osalta vastaajat halusivat ilmaisen palvelun olevan suoratoistopalvelu. Tulokset viittaavat siihen, että yritysten tai muiden yhdistysten tulisi pyrkiä tarjoamaan
ihmisille ilmainen käytännöllinen kulutustuote tai suoratoistopalvelu.