Aloittavan yrityksen visuaalinen ilme : case: SayDesign Marketing
Salminiitty, Seidi (2019)
Salminiitty, Seidi
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121326637
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121326637
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on yrityksen visuaalisen ilmeen luonti yritykselle SayDesign Marketing. Prosessin aikana tarkastellaan yrityksen perustamisen ja ulkoisten tekijöiden vaikutusta visuaaliseen ilmeeseen. Tavoitteena on luoda yritykselle selkeä, laadukas, persoonallinen ja kokonaisvaltainen visuaalinen ilme.
Työ toteutettiin yrityksen perustamisvaiheesta lähtien luomalla selkeä pohja visuaaliselle ilmeelle. Ilmeen tarpeita seurattiin ja sitä muokattiin esille nousevien tarpeiden mukaisesti. Prosessin aikana ilmenneet tekijät otettiin huomioon suunnittelutyössä ja niitä seurattiin ajankohtaisen lopputuloksen takaamiseksi.
Tulokseksi saatiin selkeä, yhtenäinen ja mukautuva visuaalinen ilme yritykselle. Ilmeeseen vaikuttavien tekijöiden muutokset huomioitiin ja ilme päivitettiin niiden mukaisesti. Ilmeestä tehtiin helposti muokattava tulevat muutostarpeet huomioon ottaen.
Visuaalinen ilme on SayDesign Marketingin käytössä kokonaisuudessaan. Prosessin aikana kerättyä tietoa voidaan jatkossa hyödyntää yrityksen markkinointiviestinnän sisällöntuotannossa. Tiedoista voidaan myös koota aloittavan yrityksen visuaalisen ilmeen -opas markkinoinnin välineeksi. The topic of the thesis is to create a visual image for a company called SayDesign Marketing. External and internal factors affecting the image since company establishment are followed and evaluated. The objective is to design a visual image that is definite, personal, of high quality and comprehensive.
The thesis was accomplished by creating a definite base for the visual image since the first stages of the company. All the image requirements were monitored and the image was modified to meet them. Process arisen factors were taken into consideration in design and were monitored to guarantee the current result.
As a result SayDesign Marketing received a definite, coherent and adaptive visual image. Changes into factors affecting the image were noted and the image was updated accordingly. The image was designed to allow needed changes in the future.
SayDesign Marketing has all parts of the visual image in use. The information gathered during the process can be used for the company’s marketing communications content. The information can also be used to compile a guide for the visual image of a new company as a marketing tool.
Työ toteutettiin yrityksen perustamisvaiheesta lähtien luomalla selkeä pohja visuaaliselle ilmeelle. Ilmeen tarpeita seurattiin ja sitä muokattiin esille nousevien tarpeiden mukaisesti. Prosessin aikana ilmenneet tekijät otettiin huomioon suunnittelutyössä ja niitä seurattiin ajankohtaisen lopputuloksen takaamiseksi.
Tulokseksi saatiin selkeä, yhtenäinen ja mukautuva visuaalinen ilme yritykselle. Ilmeeseen vaikuttavien tekijöiden muutokset huomioitiin ja ilme päivitettiin niiden mukaisesti. Ilmeestä tehtiin helposti muokattava tulevat muutostarpeet huomioon ottaen.
Visuaalinen ilme on SayDesign Marketingin käytössä kokonaisuudessaan. Prosessin aikana kerättyä tietoa voidaan jatkossa hyödyntää yrityksen markkinointiviestinnän sisällöntuotannossa. Tiedoista voidaan myös koota aloittavan yrityksen visuaalisen ilmeen -opas markkinoinnin välineeksi.
The thesis was accomplished by creating a definite base for the visual image since the first stages of the company. All the image requirements were monitored and the image was modified to meet them. Process arisen factors were taken into consideration in design and were monitored to guarantee the current result.
As a result SayDesign Marketing received a definite, coherent and adaptive visual image. Changes into factors affecting the image were noted and the image was updated accordingly. The image was designed to allow needed changes in the future.
SayDesign Marketing has all parts of the visual image in use. The information gathered during the process can be used for the company’s marketing communications content. The information can also be used to compile a guide for the visual image of a new company as a marketing tool.