Sosiaalisen median viestintäsuunnitelman jalkauttaminen
Afzali, Sahar (2019)
Afzali, Sahar
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121326517
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121326517
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni toimeksiantajana toimi Lohjan sairaalan synnytysosasto sekä yhteistyökumppaninani toimi hallintopäällikkö Jari Jokivaara. Lohjan sairaalassa tehdään synnytyksiä vuodessa noin tuhat. Opinnäytetyöni on jatkoa syksyllä 2018 Laurean kanssa tehdylle yhteistyöprojektille, jossa Lohjan sairaalan synnytysosastolle laadittiin sosiaalisenmedian viestintäsuunnitelma.
Opinnäytetyön tavoitteena oli jalkauttaa sosiaalisen median viestintäsuunnitelma synnytysosaston henkilöstölle. Toinen tavoite oli tutkia, miten muiden sairaaloiden synnytysosastot hyödyntävät sosiaalista mediaa markkinoinnissaan ja tuoda ideoita sekä neuvoja henkilöstöstä kootulle markkinointitiimille.
Opinnäytetyössäni tein kyselyn sosiaalisessa mediassa tuleville äideille ja järjestin työpajan synnytysosaston hoitajille sekä kätilöille, jossa he oppisivat hyödyntämään suunnitelmaa markkinoinnissaan.
Projektin tietoperustassa käsittelen sosiaalista mediaa, jossa perehdyin enemmän Facebookiin ja Instagramin käyttöön sekä sosiaalisen median hyödyntämiseen projektissani. Tietoperustani toinen osa käsittelee tutkimusprosessia, jossa perehdyin enemmän kyselyyn sekä kyselyn analysoimiseen.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi koulutusaineisto synnytysosastolle Facebookin ja Instagramin tehokkaasta hyödyntämisestä synnytysosaston markkinoinnissa. Odottaville äideille kohdistetun kyselyn keskeisenä tuloksena oli se, että äidit haluavat viestitellä synnytysosaston kanssa ennen synnytystä. Työpajan tuloksena synnytysosasto otti työpajassa opittuja sosiaalisen median viestintäkeinoja käyttöön Facebookissa ja Instagramissa.
Kyselyn tulosten pohjalta saatiin selville odottavien äitien odotukset synnytysosaston sosiaalisen median viestintään. Opinnäytetyölle asetetut tavoitteet saavutettiin, sillä Lohjan sairaalan synnytysosasto otti käyttöön täysimääräisesti sosiaalisen median viestintäkeinot osaksi markkinointiaan. Palaute synnytysosastolta oli positiivinen.
Jatkokehittämisehdotuksena synnytysosaston sosiaalisen median viestintään on tehdä sosiaalisessa mediassaan enemmän postauksia, joiden kautta äidit voivat kommunikoida hoitajien kanssa ennen synnytystä.
Opinnäytetyön tavoitteena oli jalkauttaa sosiaalisen median viestintäsuunnitelma synnytysosaston henkilöstölle. Toinen tavoite oli tutkia, miten muiden sairaaloiden synnytysosastot hyödyntävät sosiaalista mediaa markkinoinnissaan ja tuoda ideoita sekä neuvoja henkilöstöstä kootulle markkinointitiimille.
Opinnäytetyössäni tein kyselyn sosiaalisessa mediassa tuleville äideille ja järjestin työpajan synnytysosaston hoitajille sekä kätilöille, jossa he oppisivat hyödyntämään suunnitelmaa markkinoinnissaan.
Projektin tietoperustassa käsittelen sosiaalista mediaa, jossa perehdyin enemmän Facebookiin ja Instagramin käyttöön sekä sosiaalisen median hyödyntämiseen projektissani. Tietoperustani toinen osa käsittelee tutkimusprosessia, jossa perehdyin enemmän kyselyyn sekä kyselyn analysoimiseen.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi koulutusaineisto synnytysosastolle Facebookin ja Instagramin tehokkaasta hyödyntämisestä synnytysosaston markkinoinnissa. Odottaville äideille kohdistetun kyselyn keskeisenä tuloksena oli se, että äidit haluavat viestitellä synnytysosaston kanssa ennen synnytystä. Työpajan tuloksena synnytysosasto otti työpajassa opittuja sosiaalisen median viestintäkeinoja käyttöön Facebookissa ja Instagramissa.
Kyselyn tulosten pohjalta saatiin selville odottavien äitien odotukset synnytysosaston sosiaalisen median viestintään. Opinnäytetyölle asetetut tavoitteet saavutettiin, sillä Lohjan sairaalan synnytysosasto otti käyttöön täysimääräisesti sosiaalisen median viestintäkeinot osaksi markkinointiaan. Palaute synnytysosastolta oli positiivinen.
Jatkokehittämisehdotuksena synnytysosaston sosiaalisen median viestintään on tehdä sosiaalisessa mediassaan enemmän postauksia, joiden kautta äidit voivat kommunikoida hoitajien kanssa ennen synnytystä.