Lifestyle-bloggaajien suosituimmat sosiaalisen median kanavat
Räsänen, Emmi (2019)
Räsänen, Emmi
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120925543
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120925543
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsitellään lifestyle-bloggaajien suosituimpia sosiaalisen median kanavia heidän työssään. Työssä perehdytään siihen, mitä kanavia lifestyle-bloggaajat käyttävät kaupallisissa yhteistöissä mainostaja-yritysten kanssa. Työn tutkimuskysymys on: ”Mitkä ovat bloggaajien pääkanavia tällä hetkellä heidän työssään ja mitä sosiaalisen median kanavia he käyttävät eniten kaupallisissa yhteistöissään mainostajien kanssa?” Työn teoriaosuudessa on hyödynnetty mm. bloggaamiseen, brändäämiseen, sosiaaliseen mediaan ja markkinointiin liittyvää kirjallisuutta. Näiden lisäksi tutustuin vaikuttajamarkkinoinnista kirjoitettuihin blogiteksteihin ja artikkeleihin sekä muihin aiheeseen liittyviin verkkolähteisiin.
Tutkimusosuus toteutettiin haastattelemalla neljää suosittua lifestyle-bloggaajaa. Haastatteluiden avulla saatiin tutkimuskysymyksen lisäksi tietoa kaupallisten yhteistöiden kulusta prosessina, bloggaajien tavoista brändätä itseään sekä heidän tämän hetkisestä tulotasosta.
Tutkimusosuus toteutettiin haastattelemalla neljää suosittua lifestyle-bloggaajaa. Haastatteluiden avulla saatiin tutkimuskysymyksen lisäksi tietoa kaupallisten yhteistöiden kulusta prosessina, bloggaajien tavoista brändätä itseään sekä heidän tämän hetkisestä tulotasosta.