Asiakasselvitys Silmusalaattien tuotekehitykseen
Lensu, Katarina (2019)
Lensu, Katarina
2019
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120925414
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120925414
Tiivistelmä
Opinnäytetyössäni teen asiakasselvityksen Silmusalaattien tuotekehitykseen toimeksiantona Snafu Oy:lle. Työssä aion selvittää olisiko kannattavaa tuottaa Silmusalaatteja isommassa pakkauskoossa HoReCa-alan markkinoita varten. Tavoitteenani on haastatteluiden
avulla saada vastauksia, joiden pohjalta pystyn tekemään johtopäätöksen tilanteesta.
Opinnäytetyö on tutkimuksellinen työ ja sen toimeksiantaja on Snafu Oy.
Johdanto kappaleessa esittelen Snafu Oy yrityksen ja työni tavoitteet. Työn tietoperusta
käsitellään kahdessa kappaleessa. Toinen kappale sisältää tuotekehityksen tietoperustan
ja kolmas B2B-markkinoinnin tietoperustan. Haastattelututkimus Snafu Oy:lle on kuvattu
neljännessä kappaleessa. Siinä avataan haastattelujen toteuttamista ja kerrotaan saadut
vastaukset. Viidennessä kappaleessa pohditaan haastattelujen luotettavuutta sekä kerrotaan tehdyistä johtopäätöksistä ja analyyseistä.
Tutkimuksen haastattelijat on valittu toimeksiantajan kanssa yhdessä. Tukkuyritysten ja
loppukäyttäjien haastattelut toteutettiin teemahaastattelulla. Haastattelujen jälkeen aineisto
analysointiin ja sen perusteella luotiin johtopäätökset.
Tuloksista voi päätellä, että Silmusalaatteja kannattaa aloittaa tuottamaan suuremmassa
pakkauskoossa HoReCa-alan asiakkaille suunnattuna. Haastattelujen perusteella optimaalisin pakkauskoko olisi 500 grammaa. Pakkauksen pitäisi olla ympäristöystävällinen ja sen on pidettävä Silmusalaatit hyvänä.
Opinnäytetyön kirjoittaminen aloitettiin syyskuussa 2019 ja työ valmistui joulukuussa 2019.
Opinnäytetyön teko pysyi aikataulussa.
avulla saada vastauksia, joiden pohjalta pystyn tekemään johtopäätöksen tilanteesta.
Opinnäytetyö on tutkimuksellinen työ ja sen toimeksiantaja on Snafu Oy.
Johdanto kappaleessa esittelen Snafu Oy yrityksen ja työni tavoitteet. Työn tietoperusta
käsitellään kahdessa kappaleessa. Toinen kappale sisältää tuotekehityksen tietoperustan
ja kolmas B2B-markkinoinnin tietoperustan. Haastattelututkimus Snafu Oy:lle on kuvattu
neljännessä kappaleessa. Siinä avataan haastattelujen toteuttamista ja kerrotaan saadut
vastaukset. Viidennessä kappaleessa pohditaan haastattelujen luotettavuutta sekä kerrotaan tehdyistä johtopäätöksistä ja analyyseistä.
Tutkimuksen haastattelijat on valittu toimeksiantajan kanssa yhdessä. Tukkuyritysten ja
loppukäyttäjien haastattelut toteutettiin teemahaastattelulla. Haastattelujen jälkeen aineisto
analysointiin ja sen perusteella luotiin johtopäätökset.
Tuloksista voi päätellä, että Silmusalaatteja kannattaa aloittaa tuottamaan suuremmassa
pakkauskoossa HoReCa-alan asiakkaille suunnattuna. Haastattelujen perusteella optimaalisin pakkauskoko olisi 500 grammaa. Pakkauksen pitäisi olla ympäristöystävällinen ja sen on pidettävä Silmusalaatit hyvänä.
Opinnäytetyön kirjoittaminen aloitettiin syyskuussa 2019 ja työ valmistui joulukuussa 2019.
Opinnäytetyön teko pysyi aikataulussa.