Visual identity for an event : case: Turun Opiskelevat Muotoilijat ry
Aro, Ville (2019)
Aro, Ville
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120324436
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120324436
Tiivistelmä
Every day we are exposed to hundreds of different brands and their visual identities. Therefore it has become increasingly significant to be recognizable enough to distinguish from the competitors.
This thesis describes the process of creating a visual identity for an event. The visual identity was commissioned by Turun Opiskelevat Muotoilijat ry for their 10th-anniversary event. The objective was to design a unique and visually appealing visual identity that would advance the visibility of the event.
Research of the thesis creates an overview of visual identities and how they are used as a crucial communication tool. In addition to how visual identities are created and utilized by different brands. In pursuance to create a functional design, tools such as trend analysis and benchmarking were used to gather necessary information. Moreover, mood boarding, semiotics, and prototyping were used to expedite the design process.
As a result, the commissioner received a complete visual identity and print-ready files for the event. The project also included designing marketing material that was used before the anniversary. The visual identity was designed alongside the project group of the event and the board members of Turun Opiskelevat Muotoilijat ry. Joka päivä näemme satojen eri brändien visuaalisia identiteettejä. Sen takia on yhä merkittävämpää olla tarpeeksi omaperäinen ja tunnistettava erottuakseen kilpailijoista.
Tämä opinnäytetyö käsittelee tapahtuman visuaalisen identiteetin suunnitteluprosessia. Toimeksianto oli Turun Opiskelevat Muotoilijat ry:n 10. vuosijuhlia varten. Pyrkimyksenä oli suunnitella tapahtumalle ainutlaatuinen ja visuaalisesti vetoava identiteetti, joka edistäisi tapahtuman näkyvyyttä.
Tutkimusosion tavoitteena oli luoda yleiskatsaus visuaalisista identiteeteistä ja kuinka niitä käytetään keskeisenä kommunikaatiovälineenä. Tämän lisäksi kuinka visuaalisia identiteettejä suunnitellaan ja kuinka eri brändit hyödyntävät niitä. Toimivan visuaalisen identiteetin suunnitteluun käytettiin tiedenkeruutyökaluja kuten trendianalyysi ja vertailuanalyysi, joiden avulla kerättiin tarvittavaa tietoa visuaalisista identiteeteistä. Suunnitteluprosessin apuna hyödynnettiin myös moodboardeja, semiotiikkaa ja prototypointia.
Projektin tuloksena toimeksiantaja sai yhtenäisen visuaalisen identiteetin ja painovalmiit tiedostot tapahtumaa varten. Projekti sisälsi myös markkinointiaineiston suunnittelua, jota käytettiin ennen vuosijuhlia. Visuaalinen identiteetti suunniteltiin yhteistyössä tapahtuman projektiryhmän ja Turun Opiskelevat Muotoilijat ry:n hallituksen kanssa.
This thesis describes the process of creating a visual identity for an event. The visual identity was commissioned by Turun Opiskelevat Muotoilijat ry for their 10th-anniversary event. The objective was to design a unique and visually appealing visual identity that would advance the visibility of the event.
Research of the thesis creates an overview of visual identities and how they are used as a crucial communication tool. In addition to how visual identities are created and utilized by different brands. In pursuance to create a functional design, tools such as trend analysis and benchmarking were used to gather necessary information. Moreover, mood boarding, semiotics, and prototyping were used to expedite the design process.
As a result, the commissioner received a complete visual identity and print-ready files for the event. The project also included designing marketing material that was used before the anniversary. The visual identity was designed alongside the project group of the event and the board members of Turun Opiskelevat Muotoilijat ry.
Tämä opinnäytetyö käsittelee tapahtuman visuaalisen identiteetin suunnitteluprosessia. Toimeksianto oli Turun Opiskelevat Muotoilijat ry:n 10. vuosijuhlia varten. Pyrkimyksenä oli suunnitella tapahtumalle ainutlaatuinen ja visuaalisesti vetoava identiteetti, joka edistäisi tapahtuman näkyvyyttä.
Tutkimusosion tavoitteena oli luoda yleiskatsaus visuaalisista identiteeteistä ja kuinka niitä käytetään keskeisenä kommunikaatiovälineenä. Tämän lisäksi kuinka visuaalisia identiteettejä suunnitellaan ja kuinka eri brändit hyödyntävät niitä. Toimivan visuaalisen identiteetin suunnitteluun käytettiin tiedenkeruutyökaluja kuten trendianalyysi ja vertailuanalyysi, joiden avulla kerättiin tarvittavaa tietoa visuaalisista identiteeteistä. Suunnitteluprosessin apuna hyödynnettiin myös moodboardeja, semiotiikkaa ja prototypointia.
Projektin tuloksena toimeksiantaja sai yhtenäisen visuaalisen identiteetin ja painovalmiit tiedostot tapahtumaa varten. Projekti sisälsi myös markkinointiaineiston suunnittelua, jota käytettiin ennen vuosijuhlia. Visuaalinen identiteetti suunniteltiin yhteistyössä tapahtuman projektiryhmän ja Turun Opiskelevat Muotoilijat ry:n hallituksen kanssa.