Digiohjaus Turun ammattikorkeakoulun projektipajakonseptissa : etäjohtaminen
Asukas, Elina (2019)
Asukas, Elina
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120324205
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120324205
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tutkia Turun ammattikorkeakoulun projektipajakonseptia sen laajennettua kaikille Turun ammattikorkeakoulun kampuksille ja sen mukana tulleen uuden osa-alueen digipajaohjaajien työskentelyyn. Tarkoitus on kuvata projektipajaopintojakson prosessia sekä kehittää erityisesti digiohjausta.
Opinnäytetyön teoriaosuus koostuu innovaatiopedagogiikasta, etäjohtamisesta ja tulevaisuuden johtamisesta. Opinnäytetyön empiirinen aineisto koostuu digiohjaajien haastatteluista.
Opinnäytetyön tutkimusosuus on tehty teemahaastatteluna kuudelle opiskelijalle, jotka työskentelivät digiohjaajina ensimmäisen kerran syksyllä 2019. Haastattelussa on perehdytty digiohjaajien työskentelyyn, haasteisiin ja oppimiskokemuksiin Haastattelussa perehdytään etäjohtamisen pääpiirteisiin ja pyritään tuomaan esille, mitä taitoja ja oppeja tulevat digiohjaajat tarvitsevat sekä mitä opittuja taitoja digiohjaajat voivat hyödyntää tulevaisuudessa työelämässä. The aim of this thesis is to examine Turku University of Applied Sciences project hatchery course after it expanded for all Campuses. This thesis is about digital student tutors and their working. Digital student tutors started first time in autumn 2019.
The theory part of this thesis consists of innovation pedagogy, virtual management and future leadership. In the empirical part the research is from digital student tutors’ interviews.
The research part of this thesis had made by theme interviews for six digital student tutors, who worked as a digital student tutor first time in autumn 2019. In interview questions was about digital student tutors work, challenges and skills. Interview is also about virtual management, future leadership and what kind of skills digital student tutors can exploit in future.
Opinnäytetyön teoriaosuus koostuu innovaatiopedagogiikasta, etäjohtamisesta ja tulevaisuuden johtamisesta. Opinnäytetyön empiirinen aineisto koostuu digiohjaajien haastatteluista.
Opinnäytetyön tutkimusosuus on tehty teemahaastatteluna kuudelle opiskelijalle, jotka työskentelivät digiohjaajina ensimmäisen kerran syksyllä 2019. Haastattelussa on perehdytty digiohjaajien työskentelyyn, haasteisiin ja oppimiskokemuksiin Haastattelussa perehdytään etäjohtamisen pääpiirteisiin ja pyritään tuomaan esille, mitä taitoja ja oppeja tulevat digiohjaajat tarvitsevat sekä mitä opittuja taitoja digiohjaajat voivat hyödyntää tulevaisuudessa työelämässä.
The theory part of this thesis consists of innovation pedagogy, virtual management and future leadership. In the empirical part the research is from digital student tutors’ interviews.
The research part of this thesis had made by theme interviews for six digital student tutors, who worked as a digital student tutor first time in autumn 2019. In interview questions was about digital student tutors work, challenges and skills. Interview is also about virtual management, future leadership and what kind of skills digital student tutors can exploit in future.