Markkinointisuunnitelma Lapin matkailuun
Erkkilä, Essi (2019)
Erkkilä, Essi
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120324187
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120324187
Tiivistelmä
Tutkimus toteutetaan yritykselle Pohjanmaan Lomakolmio Oy. Yrityksen toimialana on mökkivuokraus Levillä. Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää erilaisten Lapin matkailun harrasteryhmien ostokäyttäytymistä, sekä markkinointiviestintää, jolla parhaiten tavoitetaan tutkimuksen kohderyhmät. Lisäksi selvitetään, minkälaisia pakettimatkoja kohderyhmille pystytään tarjoamaan. Teoriassa syvennytään ostokäyttäytymiseen, segmentointiin sekä markkinointiviestintään. Näiden kolmen teoriaosuuden perusteella on koottu tiivistelmä teoreettisella viitekehyksellä. Teoreettisen viitekehyksen tarkoituksena on toimia yhteenvetona tutkimuksen teoriaosuuksille. Tutkimuksessa käytettiin määrällistä eli kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Tutkimus toteutettiin kyselylomakkeen avulla, johon kerättiin 109 vastaajaa erilaisissa Facebook yhteisöissä. Tutkimuksen keskeisiksi kohderyhmiksi selvisi 25-34 ja 35-44- vuotiaat, jotka asuivat puolison ja lapsien kanssa. Tutkimuksen suosituimmat harrastukset olivat jakaantuneet laajasti jokaiselle vuodenajalle. Tutkimustulosten perusteella tehokkaimmat markkinointiviestintäkanavat olisivat sosiaalinen media, sekä internet. This research is done by Pohjanmaan Lomakolmio oy. Company primarly rent cottages in popular skiresort called Levi. The main point of research is study buying behaviour of specific group and marketing communication which reaches target segments the best, and then we can build different offers for the segments. During theory I take a deeper look about buying behaviour, segmentation and
marketing communication. The summary is done by theoretic framework based on these three theory parts. The research use qualiative research method and was done by questionnaire. There was 109 answerer in differend Facebook communitions. The most common answers of research was by 25- 34 and 35- 44 years old person who had their own family. Also the most popular hobbies devided to different seasons. The reasarch indicates that the most effective marketing channels are social media and internet.
marketing communication. The summary is done by theoretic framework based on these three theory parts. The research use qualiative research method and was done by questionnaire. There was 109 answerer in differend Facebook communitions. The most common answers of research was by 25- 34 and 35- 44 years old person who had their own family. Also the most popular hobbies devided to different seasons. The reasarch indicates that the most effective marketing channels are social media and internet.