Henkilöbrändäys sosiaalisessa mediassa ja digitaalinen portfolio
Mäentaka, Elina (2019)
Mäentaka, Elina
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120224041
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120224041
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on henkilöbrändäys sosiaalisessa mediassa ja digitaalinen portfolio työnhaun tukena. Opinnäytetyö on laadultaan toiminnallinen, sillä siinä syntyy produkti eli työnhakua tukeva digitaalinen portfolio.
Tietoperustassa käsitellään henkilöbrändäystä käsitteenä ja tutustutaan henkilöbrändin ja asiantuntijabrändin eroihin. Tietoperustassa syvennytään henkilöbrändin suunnitteluun, toteutukseen ja sisällöntuotantoon sosiaalisessa mediassa. Lisäksi tietoperustassa käydään läpi opinnäytetyön tekijän henkilökohtainen brändi.
Opinnäytetyön toiminnallinen osuus eli digitaalisen portfolion luominen alkaa digitaalisen portfolion määrittämisellä ja jatkuu itse opinnäytetyössä syntyvän portfolion suunnitteluun. Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa määritellään myös opinnäytetyön tekijän henkilöbrändin ja digitaalisen portfolion kohderyhmä, jota hyödynnetään läpi produktin.
Toiminnallinen osuus jatkuu digitaalisen portfolion toteutukseen, jossa opinnäytetyön tekijä kertoo portfolion luomisprosessista ja valintoihin vaikuttaneista tekijöistä. Prosessia ja valintoja on pyritty selventämään tekstin lisäksi myös portfoliosta otettujen kuvien avulla.
Opinnäytetyön lopussa pohditaan koko prosessia. Opinnäytetyön tekijä arvioi produktin eli digitaalisen portfolion onnistumista ja sen kehittämissuunnitelmia, sekä arvioi koko opinnäytetyöprosessin onnistumista ja omaa oppimistaan.
Tietoperustassa käsitellään henkilöbrändäystä käsitteenä ja tutustutaan henkilöbrändin ja asiantuntijabrändin eroihin. Tietoperustassa syvennytään henkilöbrändin suunnitteluun, toteutukseen ja sisällöntuotantoon sosiaalisessa mediassa. Lisäksi tietoperustassa käydään läpi opinnäytetyön tekijän henkilökohtainen brändi.
Opinnäytetyön toiminnallinen osuus eli digitaalisen portfolion luominen alkaa digitaalisen portfolion määrittämisellä ja jatkuu itse opinnäytetyössä syntyvän portfolion suunnitteluun. Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa määritellään myös opinnäytetyön tekijän henkilöbrändin ja digitaalisen portfolion kohderyhmä, jota hyödynnetään läpi produktin.
Toiminnallinen osuus jatkuu digitaalisen portfolion toteutukseen, jossa opinnäytetyön tekijä kertoo portfolion luomisprosessista ja valintoihin vaikuttaneista tekijöistä. Prosessia ja valintoja on pyritty selventämään tekstin lisäksi myös portfoliosta otettujen kuvien avulla.
Opinnäytetyön lopussa pohditaan koko prosessia. Opinnäytetyön tekijä arvioi produktin eli digitaalisen portfolion onnistumista ja sen kehittämissuunnitelmia, sekä arvioi koko opinnäytetyöprosessin onnistumista ja omaa oppimistaan.