Myynti- ja markkinointialan workshop-tapahtuman järjestäminen korkeakouluopiskelijoille
Raussi, Emilia; Sundberg, Saana (2019)
Raussi, Emilia
Sundberg, Saana
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120123738
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120123738
Tiivistelmä
Opinnäytetyön taustana toimii tekijöiden kokemus korkeakouluopiskelijoille suunnattujen tapahtumien puutteellisuudesta. Toiminnallisen opinnäytetyön produktina on myynnin ja markkinoinnin korkeakouluopiskelijoille järjestetty Kreashop-tapahtuma.
Tavoitteena oli järjestää onnistunut tapahtuma, johon osallistujat haluavat osallistua uudelleen. Toinen tavoite oli, että tapahtuma on onnistunut myös työpajojen pitäjien mielestä. Tapahtuman osallistujatavoitteeksi asetettiin 50 korkeakouluopiskelijaa. Tapahtuma oli kaikilla mittareilla onnistunut, mutta osallistujatavoitetta ei saavutettu.
Opinnäytetyöprosessi aloitettiin toukokuussa 2019 ja tapahtuman aktiivinen suunnittelu aloitettiin elokuussa 2019. Kreashop järjestettiin 16.11.2019 TBWA\ Helsingin toimistolla osoitteessa Fredrikinkatu 42 kello 16.30-21.00.
Tapahtuma rakentui kuuden työpajan ympärille, joiden aiheet määriteltiin elo-syyskuussa 2019 teetetyn ennakkokyselyn perusteella. Työpajojen aiheita olivat henkilöbrändäys, disruption™, datan hyödyntäminen mainosalalla, myyntitilanteet, maksettu mainonta sosiaalisessa mediassa sekä ansioluettelo & LinkedIn-profiili. Työpajojen pitäjiksi kutsuttiin näiden aiheiden ammattilaisia. Tapahtumaan osallistui 42 korkeakouluopiskelijaa.
Työn teoriaosuus käsittelee tapahtuman järjestämisen teoriaa, visuaalista ilmettä ja markkinointiviestintää. Empiirinen osuus käsittelee Kreashopin järjestämistä, sen visuaalista ilmettä ja markkinointiviestintää. Markkinointiviestinnästä suurin osa käsittelee sosiaalista mediaa. Lisäksi käsitellään kolmen kyselytutkimuksen tutkimussuunnitelmat ja tulokset. Työn empiirinen osuus seuraa rakenteeltaan teoriaosuutta.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi toimiva tapahtumakonsepti, joka voidaan järjestää uudelleen esimerkiksi ensi vuonna. Palautteiden perusteella vastaavalle tapahtumalle on kohderyhmän keskuudessa tarvetta.
Tavoitteena oli järjestää onnistunut tapahtuma, johon osallistujat haluavat osallistua uudelleen. Toinen tavoite oli, että tapahtuma on onnistunut myös työpajojen pitäjien mielestä. Tapahtuman osallistujatavoitteeksi asetettiin 50 korkeakouluopiskelijaa. Tapahtuma oli kaikilla mittareilla onnistunut, mutta osallistujatavoitetta ei saavutettu.
Opinnäytetyöprosessi aloitettiin toukokuussa 2019 ja tapahtuman aktiivinen suunnittelu aloitettiin elokuussa 2019. Kreashop järjestettiin 16.11.2019 TBWA\ Helsingin toimistolla osoitteessa Fredrikinkatu 42 kello 16.30-21.00.
Tapahtuma rakentui kuuden työpajan ympärille, joiden aiheet määriteltiin elo-syyskuussa 2019 teetetyn ennakkokyselyn perusteella. Työpajojen aiheita olivat henkilöbrändäys, disruption™, datan hyödyntäminen mainosalalla, myyntitilanteet, maksettu mainonta sosiaalisessa mediassa sekä ansioluettelo & LinkedIn-profiili. Työpajojen pitäjiksi kutsuttiin näiden aiheiden ammattilaisia. Tapahtumaan osallistui 42 korkeakouluopiskelijaa.
Työn teoriaosuus käsittelee tapahtuman järjestämisen teoriaa, visuaalista ilmettä ja markkinointiviestintää. Empiirinen osuus käsittelee Kreashopin järjestämistä, sen visuaalista ilmettä ja markkinointiviestintää. Markkinointiviestinnästä suurin osa käsittelee sosiaalista mediaa. Lisäksi käsitellään kolmen kyselytutkimuksen tutkimussuunnitelmat ja tulokset. Työn empiirinen osuus seuraa rakenteeltaan teoriaosuutta.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi toimiva tapahtumakonsepti, joka voidaan järjestää uudelleen esimerkiksi ensi vuonna. Palautteiden perusteella vastaavalle tapahtumalle on kohderyhmän keskuudessa tarvetta.