Församlingens kommunikation och verksamhet – idag och i framtiden : CASE Ekenäsnejdens svenska församling
Lindholm, Natalie (2019)
Lindholm, Natalie
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019112823149
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019112823149
Tiivistelmä
Det blir allt viktigare i dagens samhälle att kunna kommunicera via rätt kanaler och tillmötesgå sina församlingsmedlemmars önskemål. Detta arbete har gjorts i samarbete med Ekenäsnejdens svenska församling för att få reda på hur dess medlemmar vill att kommunikationen ska ske och vilken verksamhet medlemmarna anser att borde prioriteras.
Syftet med detta arbete är att skapa utvecklingsidéer för församlingen som den kan ha nytta av för att kunna utveckla sin kommunikation till medlemmarna och sin verksamhet. För att nå syftet har jag gjort en åsiktsundersökning, i vilken jag först har gjort en nuläges- och omvärldsanalys och därefter en enkätinsamling. Sedan har jag analyserat resultatet med hjälp av teorin jag har i arbetet.
Teorin jag har använt mig av i arbetet kretsar kring marknadsföring i allmänhet, extern kommunikation, evangelisk-luthersk församlingsverksamhet och åsiktsundersökning. Därtill har jag gjort en nulägesanalys kring församlingen och dess organisation, kanaler och målgrupp.
En del av det resultat jag har kommit fram till är att församlingsverksamhet som borde prioriteras är barn-, ungdoms- och familjeverksamhet. Resultatet visade också att Facebook, församlingens hemsida och församlingstidningen Mitt i Livet är de kanaler som medlemmarna vill kommunicera via och få information via om församlingen. It is becoming more and more important in the society of today to know the channels through which you should communicate and to meet the wishes of the members. This thesis is made in collaboration with Ekenäs Swedish parish to find out through which channels their members want to communicate and which activities their members think should be prioritized.
The aim with this thesis is to create opportunities for the parish to develop their activities. With these ideas they can improve their communication to their members and also develop their activities. To reach the aim I did an opinion survey, in which I first made a current situation- and an external situation analysis and thereafter a questionnaire. After this I analyzed the result with help from the theory in this thesis.
The theory is based on marketing in general, external communication, evangelicallutheran parish activities and opinion survey. Therewith I have done a current situation- and an external situation analysis round Ekenäs Swedish parish and its organization, channels and target groups.
A part of the result is that activities that the parish should prioritize according to their members are children-, youth- and family activities. Furthermore, a part of the result was that the members want to communicate and get information from Facebook, the homepage of the parish and the parish’s newspaper “Mitt i Livet”.
Syftet med detta arbete är att skapa utvecklingsidéer för församlingen som den kan ha nytta av för att kunna utveckla sin kommunikation till medlemmarna och sin verksamhet. För att nå syftet har jag gjort en åsiktsundersökning, i vilken jag först har gjort en nuläges- och omvärldsanalys och därefter en enkätinsamling. Sedan har jag analyserat resultatet med hjälp av teorin jag har i arbetet.
Teorin jag har använt mig av i arbetet kretsar kring marknadsföring i allmänhet, extern kommunikation, evangelisk-luthersk församlingsverksamhet och åsiktsundersökning. Därtill har jag gjort en nulägesanalys kring församlingen och dess organisation, kanaler och målgrupp.
En del av det resultat jag har kommit fram till är att församlingsverksamhet som borde prioriteras är barn-, ungdoms- och familjeverksamhet. Resultatet visade också att Facebook, församlingens hemsida och församlingstidningen Mitt i Livet är de kanaler som medlemmarna vill kommunicera via och få information via om församlingen.
The aim with this thesis is to create opportunities for the parish to develop their activities. With these ideas they can improve their communication to their members and also develop their activities. To reach the aim I did an opinion survey, in which I first made a current situation- and an external situation analysis and thereafter a questionnaire. After this I analyzed the result with help from the theory in this thesis.
The theory is based on marketing in general, external communication, evangelicallutheran parish activities and opinion survey. Therewith I have done a current situation- and an external situation analysis round Ekenäs Swedish parish and its organization, channels and target groups.
A part of the result is that activities that the parish should prioritize according to their members are children-, youth- and family activities. Furthermore, a part of the result was that the members want to communicate and get information from Facebook, the homepage of the parish and the parish’s newspaper “Mitt i Livet”.