Peliohjelmointia Unitylla
Rämö, Tomi (2019)
Rämö, Tomi
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019110720779
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019110720779
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkittiin, miten Unity-pelimoottorilla suunnitellaan peli
C#-ohjelmointia käyttäen. Pelinkehitysvaiheet kuvattiin opinnäytetyössä. Työssä osoitettiin, että nykypäivän pelinkehitys on helpottunut pelimoottoreita käyttämällä, etenkin Unity-pelimoottorilla. Työn teoriaosuuksissa kerrotaan videopelien historiasta, Unity-pelimoottorista, vertaillaan muita pelimoottoreita ja katsotaan, miten kahdella eri käyttöjärjestelmällä kehitellään peli.
C#-ohjelmointia käyttäen. Pelinkehitysvaiheet kuvattiin opinnäytetyössä. Työssä osoitettiin, että nykypäivän pelinkehitys on helpottunut pelimoottoreita käyttämällä, etenkin Unity-pelimoottorilla. Työn teoriaosuuksissa kerrotaan videopelien historiasta, Unity-pelimoottorista, vertaillaan muita pelimoottoreita ja katsotaan, miten kahdella eri käyttöjärjestelmällä kehitellään peli.