Markkinointisuunnitelma SYKETTÄ-korkeakoululiikunnalle
Ratilainen, Nanne; Venäläinen, Tanja (2019)
Ratilainen, Nanne
Venäläinen, Tanja
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019100819717
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019100819717
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia markkinointisuunnitelma SYKETTÄ-korkeakoululiikunnalle. Tavoitteena oli saada lisättyä Karelia-ammattikorkeakoulun opiskelijoiden käyttäjämäärää SYKETTÄ-korkeakoululiikunnan palveluissa markkinoinnin keinojen avulla. Toimeksiantajana opinnäytetyölle toimi Joensuun SYKETTÄ-korkeakoululiikunta.
Opinnäytetyö on toiminnallinen ja se sisältää teoriaosuuden sekä produktin. Opinnäytetyön tietoperustana toimi markkinoinnin kirjallisuus, sähköiset lähteet sekä kyselytutkimus, joka toteutettiin Karelia-ammattikorkeakoulun opiskelijoille keväällä 2019. Kyselytutkimukseen saatiin 396 vastausta. Kyselytutkimuksen tuloksia käsiteltiin Webropol kysely-, raportointi- ja analysointijärjestelmällä.
Markkinointisuunnitelmassa kehitimme ideoita sekä päivittäiseen että pitkäaikaiseen markkinointiin. Markkinointisuunnitelman ideat liittyivät erilaisiin tempauksiin, kilpailuihin, sosiaaliseen mediaan sekä palveluiden saatavuuden parantamiseen. Markkinointisuunnitelman tueksi teimme markkinoinnin vuosikellon sekä viestinnän seurantalomakkeen. Pääkanavina SYKKEEN markkinointiviestinnässä toimivat SYKKEEN sosiaalisen median tilit. The purpose of this thesis has been to create a marketing plan for SYKETTÄ Joensuu University Sports. The aim of this thesis is to increase the number of students who use SYKETTÄ sport services in Karelia University of Applied Sciences by exploring different ways of marketing. This thesis was commissioned by SYKETTÄ Joensuu University Sports.
This thesis is practise-based and it includes a theory section and a product. The theoret-ical framework is based on marketing literature, online sources and a questionnaire sur-vey that was carried out among the students of Karelia University of Applied Sciences in spring 2019. There were 396 responses to the questionnaire survey. The results were analysed with Webropol online survey and analysis software.
The marketing plan includes suggestions for day-to-day marketing as well as long-term marketing. The suggestions entail, for example, campaigns, competitions, social media marketing and improving availability. We have created an annual operation calendar for marketing and a form for monitoring communications. The main channel for marketing communications for SYKETTÄ Joensuu University Sports is social media.
Opinnäytetyö on toiminnallinen ja se sisältää teoriaosuuden sekä produktin. Opinnäytetyön tietoperustana toimi markkinoinnin kirjallisuus, sähköiset lähteet sekä kyselytutkimus, joka toteutettiin Karelia-ammattikorkeakoulun opiskelijoille keväällä 2019. Kyselytutkimukseen saatiin 396 vastausta. Kyselytutkimuksen tuloksia käsiteltiin Webropol kysely-, raportointi- ja analysointijärjestelmällä.
Markkinointisuunnitelmassa kehitimme ideoita sekä päivittäiseen että pitkäaikaiseen markkinointiin. Markkinointisuunnitelman ideat liittyivät erilaisiin tempauksiin, kilpailuihin, sosiaaliseen mediaan sekä palveluiden saatavuuden parantamiseen. Markkinointisuunnitelman tueksi teimme markkinoinnin vuosikellon sekä viestinnän seurantalomakkeen. Pääkanavina SYKKEEN markkinointiviestinnässä toimivat SYKKEEN sosiaalisen median tilit.
This thesis is practise-based and it includes a theory section and a product. The theoret-ical framework is based on marketing literature, online sources and a questionnaire sur-vey that was carried out among the students of Karelia University of Applied Sciences in spring 2019. There were 396 responses to the questionnaire survey. The results were analysed with Webropol online survey and analysis software.
The marketing plan includes suggestions for day-to-day marketing as well as long-term marketing. The suggestions entail, for example, campaigns, competitions, social media marketing and improving availability. We have created an annual operation calendar for marketing and a form for monitoring communications. The main channel for marketing communications for SYKETTÄ Joensuu University Sports is social media.