Imagotutkimus Case: LUMI Accessories
Taulanne, Mira (2019)
Taulanne, Mira
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019100719651
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019100719651
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen aiheena on selvittää Lumin asiakkaiden mielikuva yrityksestä ja heidän ostokäyttäytymisensä brändiä kohtaan. Toimeksiantaja on yksi Suomen johtavista nahka-asustevalmistajista maailmanlaajuisesti.
Työn teoriaosuus koostuu kolmesta eri aiheesta, jotka ovat imago, brändi ja markkinointiviestintä. Tutkimuksen kyselylomake on suunniteltu teoriaa hyödyntäen, jotta se olisi hyödyllinen toimeksiantajalle ja tutkimuksen tekijälle. Työ on tehty käyttäen kvantitatiivista tutkimusmenetelmää ja sen vastaukset on saatu fyysisen lomakkeen, e-lomakkeen sekä Instagramin kautta. Kyselyyn vastasi yhteensä 1067 henkilöä ja Instagramin kautta vastanneiden määrä oli keskimäärin 225.
Tutkimustulokset osoittavat, että Lumilla on positiivinen mielikuva sen asiakkaidensa keskuudessa ja he arvostavat brändin toiminnan vastuullisuutta ja sitä, kuinka tuotteet viestivät laadukkuutta ja kotimaisuutta. Tutkimuksen kautta saatiin myös selville asiakkaiden toiveita, mitä he haluaisivat lisää Lumin tuotevalikoimaan. Kokonaisuudessaan Lumin toiminta on kiitettävää ja toimivaa. This bachelor’s thesis studied Lumi’s customers’ image of the company and to find out what kind of purchasing behavior they have towards to the brand. Lumi is one of Finland’s leading leather accessories brand, which is sold worldwide.
The theoretical study part of this thesis consists three different topic areas, which are image, brand and marketing communications. The questionnaire was designed based to the theory, so it is truly valuable for the brand and for the student. This research was carried out using a quantitative method. The results of study were gathered through physical form, e-form and Instagram. The study gained 1067 responses and 225 Instagram responses.
The results of the research showed that Lumi has a positive image among its customers and they appreciate Lumi’s responsibility and their way of showing that they are a Finnish brand. The survey also revealed customers’ wishes on what they would like to add to the product selection. Overall Lumi’s business is commendable and wellrun.
Työn teoriaosuus koostuu kolmesta eri aiheesta, jotka ovat imago, brändi ja markkinointiviestintä. Tutkimuksen kyselylomake on suunniteltu teoriaa hyödyntäen, jotta se olisi hyödyllinen toimeksiantajalle ja tutkimuksen tekijälle. Työ on tehty käyttäen kvantitatiivista tutkimusmenetelmää ja sen vastaukset on saatu fyysisen lomakkeen, e-lomakkeen sekä Instagramin kautta. Kyselyyn vastasi yhteensä 1067 henkilöä ja Instagramin kautta vastanneiden määrä oli keskimäärin 225.
Tutkimustulokset osoittavat, että Lumilla on positiivinen mielikuva sen asiakkaidensa keskuudessa ja he arvostavat brändin toiminnan vastuullisuutta ja sitä, kuinka tuotteet viestivät laadukkuutta ja kotimaisuutta. Tutkimuksen kautta saatiin myös selville asiakkaiden toiveita, mitä he haluaisivat lisää Lumin tuotevalikoimaan. Kokonaisuudessaan Lumin toiminta on kiitettävää ja toimivaa.
The theoretical study part of this thesis consists three different topic areas, which are image, brand and marketing communications. The questionnaire was designed based to the theory, so it is truly valuable for the brand and for the student. This research was carried out using a quantitative method. The results of study were gathered through physical form, e-form and Instagram. The study gained 1067 responses and 225 Instagram responses.
The results of the research showed that Lumi has a positive image among its customers and they appreciate Lumi’s responsibility and their way of showing that they are a Finnish brand. The survey also revealed customers’ wishes on what they would like to add to the product selection. Overall Lumi’s business is commendable and wellrun.