Strategian jalkauttaminen : Case:Yritys X
Virtanen, Veera (2019)
Virtanen, Veera
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019100619602
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019100619602
Tiivistelmä
Tutkimus toteutettiin toimeksiantona yritykselle, joka toimii kiinteistö- ja rakennusalalla. Yritys X päivitti strategiansa syksyllä 2018 ja tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää, onko Yritys X onnistunut jalkauttamaan päivitetyn strategiansa toimihenkilöilleen.
Työn teoreettinen viitekehys sisältää kolme pääaihetta: sisäinen viestintä, strategia ja strategia viestintä. Muut kappaleet sisältävät johdantoa ja tutkimuksen toteutustavan sekä tulokset ja kehitysehdotukset. Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena Yritys X toimihenkilöille.
Tutkimuksessa selvisi, että Yritys X on onnistunut hyvin jalkauttamaan uutta strategiaansa ja sen viestimisessä on onnistuttu. Kuitenkin pieni osa vastanneista toimihenkilöistä ei ole saanut sisäistettyä strategiaa yksilötasolla tai sisäistettyä miten se näkyy kunkin konsernin tytäryhtiön toiminnassa.
Työn teoreettinen viitekehys sisältää kolme pääaihetta: sisäinen viestintä, strategia ja strategia viestintä. Muut kappaleet sisältävät johdantoa ja tutkimuksen toteutustavan sekä tulokset ja kehitysehdotukset. Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena Yritys X toimihenkilöille.
Tutkimuksessa selvisi, että Yritys X on onnistunut hyvin jalkauttamaan uutta strategiaansa ja sen viestimisessä on onnistuttu. Kuitenkin pieni osa vastanneista toimihenkilöistä ei ole saanut sisäistettyä strategiaa yksilötasolla tai sisäistettyä miten se näkyy kunkin konsernin tytäryhtiön toiminnassa.