Nuorille suunnatun markkinointiviestinnän kehittäminen
Reinikka, Kerttu (2019)
Reinikka, Kerttu
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019100519587
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019100519587
Tiivistelmä
Tutkimuksen toimeksiantajana on Keskinäinen Vakuutusyhtiö Turva. Yhtiöllä on pitkä ja perinteikäs historia liittovakuuttamisesta ammattiliittojen kumppanina. Tutkimuksella selvitetään eri ammattiliittoihin kuuluvilta nuorilta, millainen markkinointiviestintä on houkuttelevaa ja mitkä tekijät mahdollisesti vaikuttavat vakuutusyhtiön valintaan. Tarkoituksena on keskittyä Turvan markkinointiviestinnän toimivuuteen ja löytää mahdollisia kehitysideoita.
Tutkimuksen teoreettinen viitekehys käsittelee teorioita digitaalisen markkinointiviestinnän keinoista ja kanavista, sisältöstrategiasta sekä markkinointiviestinnän suunnittelusta. Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena Ammattiliitto Pron, SOOL:n ja SAK:n keskusjärjestöön kuuluville ammattiliitojen jäsenille. Tutkimukseen osallistui 110 henkilöä 6.-19.5.2019 välisenä aikana.
Tutkimustuloksien perusteella voidaan todeta, että eri-ikäisten ja eri ammattiliittojen välillä on eroja markkinointiviestinnän suhteen. Tutkimuksen alussa asetetut tavoitteet saavutettiin. Lisäksi toimeksiantajalle löydettiin kehitysideoita nuorille suunnatun markkinointiviestinnän tehostamiseksi. Tutkimusta voidaan pitää luotettavana sillä, validiteetin ja reliabiliteetin kriteerit täyttyivät.
Tutkimuksen teoreettinen viitekehys käsittelee teorioita digitaalisen markkinointiviestinnän keinoista ja kanavista, sisältöstrategiasta sekä markkinointiviestinnän suunnittelusta. Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena Ammattiliitto Pron, SOOL:n ja SAK:n keskusjärjestöön kuuluville ammattiliitojen jäsenille. Tutkimukseen osallistui 110 henkilöä 6.-19.5.2019 välisenä aikana.
Tutkimustuloksien perusteella voidaan todeta, että eri-ikäisten ja eri ammattiliittojen välillä on eroja markkinointiviestinnän suhteen. Tutkimuksen alussa asetetut tavoitteet saavutettiin. Lisäksi toimeksiantajalle löydettiin kehitysideoita nuorille suunnatun markkinointiviestinnän tehostamiseksi. Tutkimusta voidaan pitää luotettavana sillä, validiteetin ja reliabiliteetin kriteerit täyttyivät.