Asiakastyytyväisyyskysely SportUnille
Heikkilä, Mari (2019)
Heikkilä, Mari
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019091018348
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019091018348
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli asiakastyytyväisyyskysely SportUnin asiakkaille koskien kuntosalipalveluita. SportUni tuottaa Tampereen korkeakouluyhteisölle liikuntapalveluita osana korkeakouluyhteisön yhteistyöverkostoa. Opinnäytetyön tavoitteena oli saada selville asiakkaiden tyytyväisyys SportUnin kuntosalipalveluihin sekä selvittää asiakkaiden kehitysehdotuksia, jotta SportUni voisi kehittää toimintaansa paremmin asiakkaiden toiveita ja tarpeita vastaavaksi. Lisäksi kiinnostuksen kohteena oli selvittää, onko SportUni onnistunut parantamaan asiakkaidensa hyvinvointia. Opinnäytetyön tarkoituksena on suorittaa asiakastyytyväisyyskysely SportUnin kuntosalien asiakkaiden keskuudessa.
Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin siten, että tein kyselylomakkeen, joka jaettiin sähköisenä linkkinä vastaajille. Kyselylomake kirjoitettiin kansainvälisen asiakaskunnan vuoksi sekä suomeksi että englanniksi. Lomakkeella vastaajia pyydettiin sekä arvioimaan eri tekijöiden merkityksellisyyttä itselleen että ilmaisemaan, kuinka tyytyväisiä he ovat kyseisiin tekijöihin SportUnin kuntosaleilla. Samalla selvitettiin, kokevatko asiakkaat SportUnin kuntosalien parantavan heidän hyvinvointiaan, sekä mahdollisia kokemuksia syrjinnästä. Lomakkeen kautta asiakkaat saattoivat antaa myös vapaata palautetta SportUnin kuntosaleista sekä kehitysehdotuksia.
Asiakkaat ovat melko tyytyväisiä SportUnin kuntosalipalveluihin. He myös kokevat SportUnin kuntosaleilla käymisen parantavan hyvinvointiaan. Kehityskohteiksi paljastuivat muun muassa siisteyden ja järjestyksen parantaminen, mahdolliset laitehankinnat, aukioloaikojen laajentaminen sekä monipuolisemman taustamusiikin soitto.
Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin siten, että tein kyselylomakkeen, joka jaettiin sähköisenä linkkinä vastaajille. Kyselylomake kirjoitettiin kansainvälisen asiakaskunnan vuoksi sekä suomeksi että englanniksi. Lomakkeella vastaajia pyydettiin sekä arvioimaan eri tekijöiden merkityksellisyyttä itselleen että ilmaisemaan, kuinka tyytyväisiä he ovat kyseisiin tekijöihin SportUnin kuntosaleilla. Samalla selvitettiin, kokevatko asiakkaat SportUnin kuntosalien parantavan heidän hyvinvointiaan, sekä mahdollisia kokemuksia syrjinnästä. Lomakkeen kautta asiakkaat saattoivat antaa myös vapaata palautetta SportUnin kuntosaleista sekä kehitysehdotuksia.
Asiakkaat ovat melko tyytyväisiä SportUnin kuntosalipalveluihin. He myös kokevat SportUnin kuntosaleilla käymisen parantavan hyvinvointiaan. Kehityskohteiksi paljastuivat muun muassa siisteyden ja järjestyksen parantaminen, mahdolliset laitehankinnat, aukioloaikojen laajentaminen sekä monipuolisemman taustamusiikin soitto.