MARKKINOINNIN AVULLA LISÄARVON TUOTTAMINEN YHTEISTYÖKUMPPANEILLE – CASE FC JAZZ
Kemppinen, Juho (2019)
Kemppinen, Juho
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019090718257
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019090718257
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä toteutettiin tapaustutkimus, jonka toimeksiantajana toimi FC Jazz Oy. Tutkimuksessa selvitettiin yritysten odotuksia työhyvinvointipalveluista. Opinnäytetyön teoreettisessa osuudessa käsiteltiin markkinoinnin 7P:tä.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli antaa tutkittua tietoa toimeksiantajalle siitä, mitä erilaiset yritykset toivovat työhyvinvointipalveluilta. Tutkimuksella oli suuri merki-tys toimeksiantajalle, sillä FC Jazz Oy yrittää avata uuden liiketoiminnan työhyvin-vointipalveluista, eikä heillä ollut entuudestaan tutkittua tietoa aiheesta.
Opinnäytetyön teoreettisessa osuudessa käsiteltiin markkinoinnin teoriaa ja avattiin tarkasti markkinoinnin 7P-malli. Teoreettisesta osuudesta toimeksiantaja saa hyvää, teoriaan pohjautuvaa tietoa markkinoinnin erilaisista keinoista. Näiden pohjalta toi-meksiantaja pystyy miettimään omaa markkinointiaan ja hyödyntämään opinnäyte-työssä käsiteltyjä keinoja omassa toiminnassaan.
Opinnäytetyö toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena ja tutkimusmenetelmänä käy-tettiin teemahaastattelua. Teemahaastatteluista saatiin tarvittava aineisto johtopää-töksien tekoon. Tämän lisäksi työssä suoritettiin SWOT-analyysi toimeksiantajasta sekä benchmarking, josta toimeksiantaja saa tutkittua tietoa siitä, miten toinen yritys toteuttaa työhyvinvointipalveluiden järjestämistä.
Opinnäytetyön tuloksena saatiin relevanttia tietoa siitä, mitä eri alojen ja eri suuruiset yritykset odottavat työhyvinvointipalveluilta. Toimeksiantaja Fc Jazz pystyy hyö-dyntämään opinnäytetyötä aloittaessaan uutta liiketoimintaa työhyvinvointipalveluis-ta. He saavat tutkimuksesta tutkittua tietoa yrityksiltä sekä teoreettisesta osuudesta tietoa markkinoinnin eri keinoista.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli antaa tutkittua tietoa toimeksiantajalle siitä, mitä erilaiset yritykset toivovat työhyvinvointipalveluilta. Tutkimuksella oli suuri merki-tys toimeksiantajalle, sillä FC Jazz Oy yrittää avata uuden liiketoiminnan työhyvin-vointipalveluista, eikä heillä ollut entuudestaan tutkittua tietoa aiheesta.
Opinnäytetyön teoreettisessa osuudessa käsiteltiin markkinoinnin teoriaa ja avattiin tarkasti markkinoinnin 7P-malli. Teoreettisesta osuudesta toimeksiantaja saa hyvää, teoriaan pohjautuvaa tietoa markkinoinnin erilaisista keinoista. Näiden pohjalta toi-meksiantaja pystyy miettimään omaa markkinointiaan ja hyödyntämään opinnäyte-työssä käsiteltyjä keinoja omassa toiminnassaan.
Opinnäytetyö toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena ja tutkimusmenetelmänä käy-tettiin teemahaastattelua. Teemahaastatteluista saatiin tarvittava aineisto johtopää-töksien tekoon. Tämän lisäksi työssä suoritettiin SWOT-analyysi toimeksiantajasta sekä benchmarking, josta toimeksiantaja saa tutkittua tietoa siitä, miten toinen yritys toteuttaa työhyvinvointipalveluiden järjestämistä.
Opinnäytetyön tuloksena saatiin relevanttia tietoa siitä, mitä eri alojen ja eri suuruiset yritykset odottavat työhyvinvointipalveluilta. Toimeksiantaja Fc Jazz pystyy hyö-dyntämään opinnäytetyötä aloittaessaan uutta liiketoimintaa työhyvinvointipalveluis-ta. He saavat tutkimuksesta tutkittua tietoa yrityksiltä sekä teoreettisesta osuudesta tietoa markkinoinnin eri keinoista.