Digimarkkinoinnin kehittäminen Karjala-lehdelle
Ilmonen, Silja (2019)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Ilmonen, Silja
2019
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019090618241
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019090618241
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on digimarkkinointi. Digimarkkinointi on nykyään iso ja tärkeä osa yritysten markkinointiviestintää. Digimarkkinointi käsittää lisäksi sosiaalisen median ja sen eri kanavat, joiden lukumäärä kasvaa jatkuvasti. Osa kanavista pitää suosionsa pitkään ja osan käyttö on vähäisempää.
Opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää, kuinka sanomalehti Karjala voi kehittää omaa digimarkkinointiaan ja tavoittamaan mahdollisia yhteistyökumppaneita. Tutkimuksen tu-losten perusteella saatiin toimenpide-ehdotuksia digitaalisen markkinoinnin parantami-seen.
Teoreettinen viitekehys muodostuu digitaalisesta markkinoinnista yleisellä tasolla, jonka jälkeen perehdytään digitaalisen markkinoinnin eri kanaviin syvemmin ja sen lisäksi sosi-aalisen median eri kanaviin. Myös digitaalisen markkinoinnin mittareita käsiteltiin teorias-sa, sillä käytetyt mediat tulee olla mitattavissa, jotta ne ovat liiketoimintaa hyödyttäviä.
Tutkimus koostui laadullisen tutkimuksen puolistrukturoidusta haastattelusta, joka kohdis-tettiin Kouvolan matkailualalla toimiville yrityksille. Haastattelujen tarkoituksena oli kerätä tietoa yritysten digitaalisen median käyttötavoista mahdollisen yhteistyökumppanuuden kannalta.
Työstä on hyötyä sanomalehti Karjalalle digimarkkinoinnin kehittämisen ja mahdollisten yhteistyökumppaneiden löytämisen kannalta. Työstä voi myös löytää jatkotutkimuksen aiheita, joihin tarttuminen voi hyödyntää sanomalehti Karjalaa entisestään.
Opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää, kuinka sanomalehti Karjala voi kehittää omaa digimarkkinointiaan ja tavoittamaan mahdollisia yhteistyökumppaneita. Tutkimuksen tu-losten perusteella saatiin toimenpide-ehdotuksia digitaalisen markkinoinnin parantami-seen.
Teoreettinen viitekehys muodostuu digitaalisesta markkinoinnista yleisellä tasolla, jonka jälkeen perehdytään digitaalisen markkinoinnin eri kanaviin syvemmin ja sen lisäksi sosi-aalisen median eri kanaviin. Myös digitaalisen markkinoinnin mittareita käsiteltiin teorias-sa, sillä käytetyt mediat tulee olla mitattavissa, jotta ne ovat liiketoimintaa hyödyttäviä.
Tutkimus koostui laadullisen tutkimuksen puolistrukturoidusta haastattelusta, joka kohdis-tettiin Kouvolan matkailualalla toimiville yrityksille. Haastattelujen tarkoituksena oli kerätä tietoa yritysten digitaalisen median käyttötavoista mahdollisen yhteistyökumppanuuden kannalta.
Työstä on hyötyä sanomalehti Karjalalle digimarkkinoinnin kehittämisen ja mahdollisten yhteistyökumppaneiden löytämisen kannalta. Työstä voi myös löytää jatkotutkimuksen aiheita, joihin tarttuminen voi hyödyntää sanomalehti Karjalaa entisestään.