Verkostoitumistilaisuuden suunnittelu: Sunsets Kuopio 2019
Koistinen, Mari; Matilainen, Jenna; Kosonen, Mila (2019)
Lataukset:
Koistinen, Mari
Matilainen, Jenna
Kosonen, Mila
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019082117921
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019082117921
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä suunniteltiin verkostoitumistilaisuus Sunsets Kuopio –tapahtuman yhteistyökumppaneille vuodelle 2019. Toimeksiantajana työlle toimi kuopiolainen tapahtumatuotantoyritys Target Events Oy, jonka toiveesta selvitettiin asiakkaiden tyytyväisyyttä edellisen vuoden verkostoitumistilaisuuteen liittyen. Aiheesta toteutettiin kyselytutkimus Webropol- ohjelmalla. Kysely lähetettiin edellisenä vuonna verkostoitumistilaisuuteen osallistuneille kutsuvieraille.
Toimeksiantajalle tärkeintä oli selvittää, toivovatko kutsuvieraat tilaisuudelta enemmän rentoa ja omatoimista verkostoitumista vai ohjattua toimintaa ja ohjelmanumeroita. Lisäksi tutkittiin, onko verkostoituminen koettu liian läpinäkyvänä ja pakotetun oloisena osana tilaisuutta. Tutkimuksella pyrittiin kartoittamaan kutsuvieraiden odotuksia ja tarpeita tilaisuuteen liittyen.
Kyselytutkimuksen tuloksista tärkeimpinä nousi esille rennon ilmapiirin merkitys sekä toiveet omatoimiselle verkostoitumiselle varatusta ajasta. Uusien kontaktien muodostaminen oli koettu vaikeana. Verkostoituminen ei kuitenkaan painottunut tilaisuudessa liikaa, eikä sitä koettu pakonomaisena.
Kyselytutkimuksen tulosten perusteella suunniteltiin tilaisuus, joka vastaa sekä kutsuvieraiden että toimeksiantajan toiveita. Tutkimuksen tuloksia ja niiden pohjalta luotua verkostoitumistilaisuuden ohjelmarunkoa voidaan hyödyntää tulevien vuosien verkostoitumistilaisuuden suunnittelussa.
Toimeksiantajalle tärkeintä oli selvittää, toivovatko kutsuvieraat tilaisuudelta enemmän rentoa ja omatoimista verkostoitumista vai ohjattua toimintaa ja ohjelmanumeroita. Lisäksi tutkittiin, onko verkostoituminen koettu liian läpinäkyvänä ja pakotetun oloisena osana tilaisuutta. Tutkimuksella pyrittiin kartoittamaan kutsuvieraiden odotuksia ja tarpeita tilaisuuteen liittyen.
Kyselytutkimuksen tuloksista tärkeimpinä nousi esille rennon ilmapiirin merkitys sekä toiveet omatoimiselle verkostoitumiselle varatusta ajasta. Uusien kontaktien muodostaminen oli koettu vaikeana. Verkostoituminen ei kuitenkaan painottunut tilaisuudessa liikaa, eikä sitä koettu pakonomaisena.
Kyselytutkimuksen tulosten perusteella suunniteltiin tilaisuus, joka vastaa sekä kutsuvieraiden että toimeksiantajan toiveita. Tutkimuksen tuloksia ja niiden pohjalta luotua verkostoitumistilaisuuden ohjelmarunkoa voidaan hyödyntää tulevien vuosien verkostoitumistilaisuuden suunnittelussa.