Natura Media Oy:n brändin tunnettuuden parantaminen
Isokorpi, Marika (2019)
Isokorpi, Marika
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019081517852
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019081517852
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin luontaistuotteiden valmistajan ja tukkuliikkeen Natura Media Oy:n brändin tunnettuutta ja miten sitä voidaan parantaa. Tutkimuksen tavoitteena oli tuottaa tietoa Natura Media Oy:n tunnettuudesta ja ideoita siitä, kuinka brändin tunnettuutta voitaisiin parantaa sisältömarkkinoinnin keinoin.
Opinnäytetyön tutkimustavaksi valittiin tapaustutkimus. Tiedonkeruumenetelminä käytettiin laadullista ja määrällistä menetelmää. Vastauksia Natura Media Oy:n brändin tunnettuuden tilasta haettiin haastattelemalla luontaistuotealan ammattilaisia ja luontaistuotekauppiaita. Lisäksi teetettiin kysely loppukäyttäjille.
Työn keskeiseksi teoreettiseksi lähestymistavaksi otettiin sisältömarkkinointi. Sisältömarkkinoinnin kautta kohdeyritys voi tavoittaa luontaistuotteiden tai ravintolisien käyttäjät ja luoda heille sisältöä, joka sitouttaa asiakkaat yritykseen. Lisäksi tässä opinnäytetyössä tuotettiin tietoa luontaistuotealasta ja brändistä
Tutkimustuloksissa todettiin, että Natura Media Oy:n brändin tuntevat tai sen tuotteita käyttävät arvostavat yritystä ja sen tuotteita. Tutkimustuloksissa todettiin kuitenkin, että Natura Media Oy:n brändi ja sen tuotteet eivät ole laajalti kovin hyvin tunnettuja. Tässä tutkimuksessa todettiin, että parantaakseen markkina-asemaansa Natura Media Oy:n on tehtävä muutoksia markkinointiinsa sisältömarkkinoinnista käsin. Sosiaalisen median hyödyntäminen osaksi kokemusperäistä markkinointitapaa nousi keskeiseksi kohderyhmän tavoittamisen keinoksi. Tässä opinnäytetyössä erilaisten sitouttavien sisältöjen käyttäminen koettiin keskeiseksi Natura Media Oy:n brändin tunnettuuden parantamiseksi. The purpose of this thesis was to explore natural products manufacturer and wholesale firm Natura Media Ltd: s brand conspicuousness and how to improve that. The goal of this thesis was output information of Natura Media Ltd: s brands conspicuousness and ideas of how in the ways of content marketing improve it.
The method of this thesis was case study. The method of information was qualitative and quantitative method. To get answers of Natura Media Ltd: s brand conspicuousness in this thesis was interviewed the professionals of the natural product branch. And in this thesis was also produced inquiry to the users of the natural products.
The theoretical approach of this thesis was content marketing. Throw the content marketing, the company can reach the natural product or dietary supplement users and produce the content that commitment the costumers to the company. It was also produced information of the branch of the natural products and brands.
In test results was noticed that the people who know the brand of Natura Media Ltd: s or the people, who use the corporates products, appreciate the company and its products. In test results was noticed anyway that in the big picture either the brand of Natura Media Ltd or its products are not so well known. In this thesis was noticed that to improve the marketing position of Natura Media Ltd: s, corporate need to make changes of their marketing. The use of the social media as a part of the experiential way of marketing was noticed to be as a central way to reach the target group. In this study was noticed that it is central to use the various content of commitment that can improve the conspicuousness of the brand
Opinnäytetyön tutkimustavaksi valittiin tapaustutkimus. Tiedonkeruumenetelminä käytettiin laadullista ja määrällistä menetelmää. Vastauksia Natura Media Oy:n brändin tunnettuuden tilasta haettiin haastattelemalla luontaistuotealan ammattilaisia ja luontaistuotekauppiaita. Lisäksi teetettiin kysely loppukäyttäjille.
Työn keskeiseksi teoreettiseksi lähestymistavaksi otettiin sisältömarkkinointi. Sisältömarkkinoinnin kautta kohdeyritys voi tavoittaa luontaistuotteiden tai ravintolisien käyttäjät ja luoda heille sisältöä, joka sitouttaa asiakkaat yritykseen. Lisäksi tässä opinnäytetyössä tuotettiin tietoa luontaistuotealasta ja brändistä
Tutkimustuloksissa todettiin, että Natura Media Oy:n brändin tuntevat tai sen tuotteita käyttävät arvostavat yritystä ja sen tuotteita. Tutkimustuloksissa todettiin kuitenkin, että Natura Media Oy:n brändi ja sen tuotteet eivät ole laajalti kovin hyvin tunnettuja. Tässä tutkimuksessa todettiin, että parantaakseen markkina-asemaansa Natura Media Oy:n on tehtävä muutoksia markkinointiinsa sisältömarkkinoinnista käsin. Sosiaalisen median hyödyntäminen osaksi kokemusperäistä markkinointitapaa nousi keskeiseksi kohderyhmän tavoittamisen keinoksi. Tässä opinnäytetyössä erilaisten sitouttavien sisältöjen käyttäminen koettiin keskeiseksi Natura Media Oy:n brändin tunnettuuden parantamiseksi.
The method of this thesis was case study. The method of information was qualitative and quantitative method. To get answers of Natura Media Ltd: s brand conspicuousness in this thesis was interviewed the professionals of the natural product branch. And in this thesis was also produced inquiry to the users of the natural products.
The theoretical approach of this thesis was content marketing. Throw the content marketing, the company can reach the natural product or dietary supplement users and produce the content that commitment the costumers to the company. It was also produced information of the branch of the natural products and brands.
In test results was noticed that the people who know the brand of Natura Media Ltd: s or the people, who use the corporates products, appreciate the company and its products. In test results was noticed anyway that in the big picture either the brand of Natura Media Ltd or its products are not so well known. In this thesis was noticed that to improve the marketing position of Natura Media Ltd: s, corporate need to make changes of their marketing. The use of the social media as a part of the experiential way of marketing was noticed to be as a central way to reach the target group. In this study was noticed that it is central to use the various content of commitment that can improve the conspicuousness of the brand