Xenith brändin tunnettuuden kasvattaminen Suomessa
Vikkeri, Aleksi (2019)
Vikkeri, Aleksi
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019080917777
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019080917777
Tiivistelmä
Xenith on tuotemerkki, joka valmistaa uuden suunnittelun omaavia varusteita amerikkalaiseen jalkapalloon. Varusteiden avulla pystytään vähentämään pelaajien päävaurioita pelikentillä.
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda kehitysehdotuksia miten Xenith brändin tunnettuutta voitaisiin kehittää yhteistyössä Suomalaisen amerikkalaisen jalkapallon varusteita myyvän JEFU Storen kanssa. Ajatus opinnäytetyölle tuli kirjoittajan kiinnostuksesta kyseiseen Xenith merkkiin, sekä yrittäjätaustastaan JEFU Storeen. Kyseinen Xenith merkki oli uusi ja sen markkinoita haluttiin kasvattaa Suomessa. Näin ollen päätettiin että aiheeksi otettiin Xenithin tunnettuuden kasvattaminen Suomessa.
Opinnäytetyön teemana on tunnettuuden nykyinen tila ja sen kasvattaminen. Taustatietotoa ja teoriaa kerättiin yhdessä JEFU Storen kanssa.
Opinnäytetyössä hyödynnettiin määrällistä tutkimusta. Ainestonkeruumenetelmänä käytettiin kyselylomaketta. Aineston kerääminen tapahtui syksyllä 2017 ja kyselyyn vastasi 130 pelaajaa.
Kyselystä vahvistui miten tieto uudesta brändistä leviää amerikkalaisten jalkapallon pelaajien keskuudessa.
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda kehitysehdotuksia miten Xenith brändin tunnettuutta voitaisiin kehittää yhteistyössä Suomalaisen amerikkalaisen jalkapallon varusteita myyvän JEFU Storen kanssa. Ajatus opinnäytetyölle tuli kirjoittajan kiinnostuksesta kyseiseen Xenith merkkiin, sekä yrittäjätaustastaan JEFU Storeen. Kyseinen Xenith merkki oli uusi ja sen markkinoita haluttiin kasvattaa Suomessa. Näin ollen päätettiin että aiheeksi otettiin Xenithin tunnettuuden kasvattaminen Suomessa.
Opinnäytetyön teemana on tunnettuuden nykyinen tila ja sen kasvattaminen. Taustatietotoa ja teoriaa kerättiin yhdessä JEFU Storen kanssa.
Opinnäytetyössä hyödynnettiin määrällistä tutkimusta. Ainestonkeruumenetelmänä käytettiin kyselylomaketta. Aineston kerääminen tapahtui syksyllä 2017 ja kyselyyn vastasi 130 pelaajaa.
Kyselystä vahvistui miten tieto uudesta brändistä leviää amerikkalaisten jalkapallon pelaajien keskuudessa.