Markkinointisuunnitelma hyväntekeväisyyskampanjalle
Sorsa, Emma; Vilpponen, Outi (2019)
Sorsa, Emma
Vilpponen, Outi
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019061316817
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019061316817
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on tehdä toimiva markkinointisuunnitelma toimeksiantona hyväntekeväisyyskampanjalle. Markkinointisuunnitelma toteutettiin teoreettisena opinnäytetyönä ja toimeksiantajana toimi Kuopion Luonnon Ystäväin Yhdistys.
Opinnäytetyö koostuu teoreettisesta markkinointisuunnitelmasta, jossa tarkastellaan markkinoinnin teoreettisia käsitteitä, sekä markkinointisuunnitelman vaiheita ja hyväntekeväisyyskampanjan ideaa. Lisäksi opinnäytetyö sisältää konseptisuunnitelman, sekä esimerkkimallin kampanjan nettisivuista. Aikataulullisista syistä kampanjan toteutus jää opinnäytetyön ulkopuolelle.
Tarve markkinointisuunnitelman tekemiselle syntyi mielenkiinnosta järjestää hyväntekeväisyyskampanja luonnonsuojelun hyväksi. Muualla Suomessa on aiemmin järjestetty vastaavanlaisia tapahtumia, joista sai vaikutteita markkinointisuunnitelman tekoon. Työ tehtiin yhteistyössä toimeksiantajan kanssa sopimalla yhdessä käytännön järjestelyistä. Opinnäytetyön tuloksena syntyi markkinointisuunnitelma, joka sisältää sekä lyhyen että pitkän aikavälin suunnitelmia markkinoinnin ideointiin ja toteutukseen. Tulevaisuudessa vastaavanlaiset tapahtumat ja kampanjat voivat käyttää opinnäytetyötä markkinointinsa tukena.
Opinnäytetyö koostuu teoreettisesta markkinointisuunnitelmasta, jossa tarkastellaan markkinoinnin teoreettisia käsitteitä, sekä markkinointisuunnitelman vaiheita ja hyväntekeväisyyskampanjan ideaa. Lisäksi opinnäytetyö sisältää konseptisuunnitelman, sekä esimerkkimallin kampanjan nettisivuista. Aikataulullisista syistä kampanjan toteutus jää opinnäytetyön ulkopuolelle.
Tarve markkinointisuunnitelman tekemiselle syntyi mielenkiinnosta järjestää hyväntekeväisyyskampanja luonnonsuojelun hyväksi. Muualla Suomessa on aiemmin järjestetty vastaavanlaisia tapahtumia, joista sai vaikutteita markkinointisuunnitelman tekoon. Työ tehtiin yhteistyössä toimeksiantajan kanssa sopimalla yhdessä käytännön järjestelyistä. Opinnäytetyön tuloksena syntyi markkinointisuunnitelma, joka sisältää sekä lyhyen että pitkän aikavälin suunnitelmia markkinoinnin ideointiin ja toteutukseen. Tulevaisuudessa vastaavanlaiset tapahtumat ja kampanjat voivat käyttää opinnäytetyötä markkinointinsa tukena.