Asiakastyytyväisyystutkimus Louhenlinna AY:lle
Pilppula, Oskari (2019)
Pilppula, Oskari
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019061316812
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019061316812
Tiivistelmä
Tämän työn aiheena on asiakastyytyväisyystutkimus Laitilan Louhenlinnaan. Ta-voitteena oli selvittää, kuinka tyytyväisiä asiakkaat ovat Louhenlinnan palveluihin. Laitilan Louhenlinnaan ei ole ennen tehty laajaa asiakastyytyväisyystutkimusta, jo-ten tutkimuksesta saatu tieto on yritykselle uutta.
Tutkimus toteutettiin kyselylomakkeilla, jotka lähetettiin asiakkaille sähköpostin välityksellä. Lomakkeita lähetettiin noin 60kpl ja vastauksia saatiin 21kpl. Asiak-kailta kysyttiin muun muassa asiakaspalvelun laadusta, ruuan laadusta, siisteydestä ja yleisjärjestelyistä.
Tutkimuksesta saatiin selville, että pääasiassa asiakkaat ovat tyytyväisiä Louhenlin-nan palveluiden laatuun. Parannusehdotuksia sai muun muassa Louhenlinnan baarin tarjonta, MENU vaihtoehdot, ruokalajien määrä ja jälkiruoka.
Asiakkaiden parannusehdotukset on helppo toteuttaa, eikä Louhenlinnalla ole tar-vetta suuriin muutoksiin. Esimerkiksi MENU vaihtoehtoihin voisi lisätä kausittain muuttuvia kokonaisuuksia ja samalla myös jälkiruokatarjontaa muuttaa kausittain vaihtuvaksi. Baarin tarjontaa on mahdollista lisätä, pyytämällä juomatoimittajan kenttämyyjää paikalle kertomaan uutuuksista. The purpose of this thesis was to research customer satisfaction in Restaurant Laitilan Louhenlinna. This research was the first of its kind in Louhenlinna and that’s why it brought a lot of new information about customer satisfaction.
Research was done by inquiries via email. Inquiries were sent to 60 customers and 21 of them answered. In inquiries there were questions about service quality, food quality, tidiness and general arrangements.
According to the research most customers were satisfied with the service quality in Louhenlinna. Improvement suggestions were made on the bar selection, menu selection, course selection and dessert.
Improvements are easy to do, and no major changes are needed to improve service quality. For example, in menu selection there could be seasonal menus and also seasonal desserts. Bar´s selection is possible to improve by calling the beverage supplier´s salesman to restaurant and let him introduce some new drinks to selection.
Tutkimus toteutettiin kyselylomakkeilla, jotka lähetettiin asiakkaille sähköpostin välityksellä. Lomakkeita lähetettiin noin 60kpl ja vastauksia saatiin 21kpl. Asiak-kailta kysyttiin muun muassa asiakaspalvelun laadusta, ruuan laadusta, siisteydestä ja yleisjärjestelyistä.
Tutkimuksesta saatiin selville, että pääasiassa asiakkaat ovat tyytyväisiä Louhenlin-nan palveluiden laatuun. Parannusehdotuksia sai muun muassa Louhenlinnan baarin tarjonta, MENU vaihtoehdot, ruokalajien määrä ja jälkiruoka.
Asiakkaiden parannusehdotukset on helppo toteuttaa, eikä Louhenlinnalla ole tar-vetta suuriin muutoksiin. Esimerkiksi MENU vaihtoehtoihin voisi lisätä kausittain muuttuvia kokonaisuuksia ja samalla myös jälkiruokatarjontaa muuttaa kausittain vaihtuvaksi. Baarin tarjontaa on mahdollista lisätä, pyytämällä juomatoimittajan kenttämyyjää paikalle kertomaan uutuuksista.
Research was done by inquiries via email. Inquiries were sent to 60 customers and 21 of them answered. In inquiries there were questions about service quality, food quality, tidiness and general arrangements.
According to the research most customers were satisfied with the service quality in Louhenlinna. Improvement suggestions were made on the bar selection, menu selection, course selection and dessert.
Improvements are easy to do, and no major changes are needed to improve service quality. For example, in menu selection there could be seasonal menus and also seasonal desserts. Bar´s selection is possible to improve by calling the beverage supplier´s salesman to restaurant and let him introduce some new drinks to selection.