Sähköinen markkinointiviestintäsuunnitelma yritykselle x
Ruotsalainen, Lauri Pentti Olavi (2019)
Ruotsalainen, Lauri Pentti Olavi
2019
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019061316774
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019061316774
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on luoda sosiaaliseen mediaan painottuva sähköinen markkinointisuunnitelma hyvinvointialalla toimivalle yritykselle. Suunnitelmalla parannetaan yrityksen uusasiakashankintaa sekä sen näkyvyyttä internetissä.
Luonteeltaan opinnäytetyö on toiminnallinen ja se on tehty toimeksiantona. Teoriaosuudessa hyödynnettiin elektronisia ja painettuja lähteitä. Teoriaosuuden ensimmäisessä luvussa käsitellään sähköistä markkinointiviestintää ja sen kehitystä sekä käydään läpi yleisimpiä sähköisen markkinointiviestinnän kanavia. Toisessa osuudessa tarkastellaan sähköisen markkinointiviestintäsuunnitelman eri vaiheita. Teoria-aineistoa täydennettiin teemahaastatteluin.
Opinnäytetyön lopputuotteena tehtiin sosiaaliseen mediaan painottuva sähköinen markkinointiviestintäsuunnitelma, joka on laadittu toimeksiantajayrityksen tavoitteet ja toiveet huomioon ottavalla tavalla. Produktiin kartoitettiin kustannustehokkaimmat sosiaalisen median kanavat sekä viestinnälle mietittiin uusasiakashankintaa varten strategia. Tämän lisäksi työlle laadittiin aikataulutus vuosikalenterin muodossa.
Luonteeltaan opinnäytetyö on toiminnallinen ja se on tehty toimeksiantona. Teoriaosuudessa hyödynnettiin elektronisia ja painettuja lähteitä. Teoriaosuuden ensimmäisessä luvussa käsitellään sähköistä markkinointiviestintää ja sen kehitystä sekä käydään läpi yleisimpiä sähköisen markkinointiviestinnän kanavia. Toisessa osuudessa tarkastellaan sähköisen markkinointiviestintäsuunnitelman eri vaiheita. Teoria-aineistoa täydennettiin teemahaastatteluin.
Opinnäytetyön lopputuotteena tehtiin sosiaaliseen mediaan painottuva sähköinen markkinointiviestintäsuunnitelma, joka on laadittu toimeksiantajayrityksen tavoitteet ja toiveet huomioon ottavalla tavalla. Produktiin kartoitettiin kustannustehokkaimmat sosiaalisen median kanavat sekä viestinnälle mietittiin uusasiakashankintaa varten strategia. Tämän lisäksi työlle laadittiin aikataulutus vuosikalenterin muodossa.