Millaista on hyvä pedagogiikka? : näkymiä sellon takaa
Warnicki, Isabella (2019)
Warnicki, Isabella
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019061216645
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019061216645
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoite on saada entistä syvemmin ja konkreettisemmin kiinni siitä, mitä käsite hyvä pedagogiikka sellonsoiton opetuksessa itselleni tarkoittaa. Aineisto kerää- mismenetelmänä olen käyttänyt sellonsoiton lehtoreiden Jukka Perksalon ja Roi Ruotti- sen haastatteluja.
Opinnäytetyötä taustoitettiin esittelemällä yleisiä pedagogisia malleja ja sen jälkeen avattiin haastatteluja, joiden tuloksia analysoimalla ja tulkitsemalla on pyritty löytämään vastauksia tutkimuskysymykseen: millaista on hyvä pedagogiikka sellonsoittoa opetta- essa? The objective of this written thesis is to get more deeply and more concretely than before a conception from what the good pedagogics for the writer of the thesis mean in the teaching of the cello playing`. The interviews with Jukka Perksalo and Roi Ruottinen, the senior teachers of the cello playing, have been used as a collecting method of the material.
In this thesis, a background was provided for by showing general pedagogic models. After that, interviews were opened, the results of which, by analyzing and by interpreting, an attempt has been made to find the answer to the study question: what is good pedagogy like when teaching cello playing?
Opinnäytetyötä taustoitettiin esittelemällä yleisiä pedagogisia malleja ja sen jälkeen avattiin haastatteluja, joiden tuloksia analysoimalla ja tulkitsemalla on pyritty löytämään vastauksia tutkimuskysymykseen: millaista on hyvä pedagogiikka sellonsoittoa opetta- essa?
In this thesis, a background was provided for by showing general pedagogic models. After that, interviews were opened, the results of which, by analyzing and by interpreting, an attempt has been made to find the answer to the study question: what is good pedagogy like when teaching cello playing?