Uuden yrityksen näkyvyyden kasvattaminen nettisivuilla
Eskelinen, Timo (2019)
Eskelinen, Timo
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019061216638
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019061216638
Tiivistelmä
Uuden yrityksen perustaminen nykypäivänä vaatii paljon työtä. Heti alusta alkaen on huomioitava monia asioita, kuten yrityksen graafista ilmettä ja markkinointimahdollisuuksia. Graafisen ilmeen avulla yritys pystyy erottumaan kilpailijoistaan ja oikeiden markkinointikanavien kautta yritykselle voidaan löytää sen tuotteista tai palveluista kiinnostuneet asiakkaat.
Tutkimus tehtiin kirjoitusvaiheessa vasta perustetulle vuokravälitys yritykselle, Rentsi vuokravälitys Oy:lle. Tavoitteena oli tutkia, miten yritykselle luodaan ammattimainen graafinen ilme, johon kuuluu yrityksen logo, värimaailma ja yrityksen käyttämä typografia. Tutkittiin myös, kuinka nykypäiväiset nettisivut rakennetaan ja kuinka niiden avulla voidaan saada asiakkaita konversio- ja hakukoneoptimointia hyväksi käyttäen. Tutkimus tehtiin kvalitatiivisena kehitystutkimuksena, jossa seurattiin tehdyn sivuston sijoittumista Google hakukoneen hakutuloksissa.
Teoriaosa tutkimuksessa käsitteli graafisen ilmeen luomista, nykyaikaisen nettisivuston rakentamista ja hakukoneoptimointia. Tätä teoriapohjaa käyttäen, yritykselle luotiin logo ja valittiin yritykselle värimaailma ja typografia. Yritykselle luotiin myös nettisivusto, käyttäen Wordpress-sisällönhallintajärjestelmää, joka hakukoneoptimoitiin parantamaan sivuston näkyvyyttä Googlen hakutuloksissa.
Tutkimus tehtiin kirjoitusvaiheessa vasta perustetulle vuokravälitys yritykselle, Rentsi vuokravälitys Oy:lle. Tavoitteena oli tutkia, miten yritykselle luodaan ammattimainen graafinen ilme, johon kuuluu yrityksen logo, värimaailma ja yrityksen käyttämä typografia. Tutkittiin myös, kuinka nykypäiväiset nettisivut rakennetaan ja kuinka niiden avulla voidaan saada asiakkaita konversio- ja hakukoneoptimointia hyväksi käyttäen. Tutkimus tehtiin kvalitatiivisena kehitystutkimuksena, jossa seurattiin tehdyn sivuston sijoittumista Google hakukoneen hakutuloksissa.
Teoriaosa tutkimuksessa käsitteli graafisen ilmeen luomista, nykyaikaisen nettisivuston rakentamista ja hakukoneoptimointia. Tätä teoriapohjaa käyttäen, yritykselle luotiin logo ja valittiin yritykselle värimaailma ja typografia. Yritykselle luotiin myös nettisivusto, käyttäen Wordpress-sisällönhallintajärjestelmää, joka hakukoneoptimoitiin parantamaan sivuston näkyvyyttä Googlen hakutuloksissa.