Ravintola Passion Food & Baarin imago
Kallioniemi, Sara; Sivén, Annina (2019)
Kallioniemi, Sara
Sivén, Annina
2019
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019061116535
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019061116535
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsitteli imagoa eli yrityskuvaa, jossa sivuttiin brändiä, mainetta ja brändi-imagoa. Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Passion Food & Bar -ravintolalle. Opinnäytetyön tavoitteena oli saada selville, millainen on Passionin imago, kuinka eri asiakaskunnat sen näkevät ja miten sitä voisi parantaa.
Opinnäytetyön määrällinen tutkimus toteutettiin kyselytutkimuksena, ja siihen saatiin vastauksia Passionin asiakkailta, kuitenkin jokaisesta asiakaskunnasta niin lounas-, ala carte-
kuin baariasiakkaista. Kysely toteutettiin webropol-ohjelmalla. Kysely tulostettiin myös ravintolan baaritiskille täytettäväksi, sillä lounasasiakkaat oli helpointa tavoittaa suoraan ravintolasta. Laadullinen tutkimus toteutettiin haastatteluna, jossa haastateltiin Passionin ravintolapäällikköä.
Kyselyyn osallistui yhteensä 92 henkilöä, joista 74% oli naisia. Yli puolet vastaajista kävi ravintolassa alkuillasta, klo 17-21 välillä. Asiakkaat näkevät ravintolan enemmän rentona istuskelupaikkana kuin ruokaravintolana ja selkeästi enemmän nuorille soveltuvana ravintolana. Palvelua pidettiin ajoittain ontuvana ja hitaana. Tuloksista erottui muita tuloksia selkeämmin mainonnan heikkous. Tutkimustulosten perusteella Passionin tulisi panostaa enemmän asiakaspalveluun, sekä mainontaan.
Opinnäytetyön määrällinen tutkimus toteutettiin kyselytutkimuksena, ja siihen saatiin vastauksia Passionin asiakkailta, kuitenkin jokaisesta asiakaskunnasta niin lounas-, ala carte-
kuin baariasiakkaista. Kysely toteutettiin webropol-ohjelmalla. Kysely tulostettiin myös ravintolan baaritiskille täytettäväksi, sillä lounasasiakkaat oli helpointa tavoittaa suoraan ravintolasta. Laadullinen tutkimus toteutettiin haastatteluna, jossa haastateltiin Passionin ravintolapäällikköä.
Kyselyyn osallistui yhteensä 92 henkilöä, joista 74% oli naisia. Yli puolet vastaajista kävi ravintolassa alkuillasta, klo 17-21 välillä. Asiakkaat näkevät ravintolan enemmän rentona istuskelupaikkana kuin ruokaravintolana ja selkeästi enemmän nuorille soveltuvana ravintolana. Palvelua pidettiin ajoittain ontuvana ja hitaana. Tuloksista erottui muita tuloksia selkeämmin mainonnan heikkous. Tutkimustulosten perusteella Passionin tulisi panostaa enemmän asiakaspalveluun, sekä mainontaan.